Junqueras: 'Si el PP està preocupat pel que es malgasta de diners, que deixi de malgastar 47 milions d'euros al dia en Defensa'

El president d’ERC considera ‘inútil’ la reforma de l’administració local que promou el govern espanyol, i afirma que les notícies d’espionatge en la política li mereixen ‘preocupació extrema’

El president d'ERC, Oriol Junqueras, s’ha referit aquest matí, a Sant Vicenç de Castellet, a la reforma de l’administració local que prepara el govern espanyol. ‘És una reforma clarament inútil’, ha dit. I ha anat més enllà: ‘És evident que el 80% o el 90% dels regidors de Catalunya ja no cobren res. Jo no necessito una llei espanyola per dir-me que faci les coses bé, perquè jo ja les faig bé i les faig bastant millor del que decreta el Partit Popular’.

Junqueras ha posat com exemple el seu propi cas: ‘Jo sóc alcalde d’una ciutat de 30.000 habitants i no cobro res’. Per això suggereix al govern espanyol per on pot reduir la despesa de l’admnistració: ‘Si el PP està preocupat perquè algú cobra i no hauria de cobrar, que suprimeixi el Senat i els senadors, que suprimeixi les diputacions, que suprimeixi els delegats del govern espanyol a totes les comunitat autònomes i les províncies’.

El president d’ERC apunta cap a un altre estalvi: ‘Si el PP està preocupat pel que es malgasta de diners, que deixi de malgastar 47 milions d’euros al dia en el pressupost del ministeri de Defensa i que interrompi la compra d’armament per valor de 28.000 milions d’euros’.

Espionatge polític
Preguntat per les darreres notícies d’avui al voltant de l’espionatge a partits polítics, el president d’ERC ha demanat que els mitjans de comunicació evitin generalitzar en les informacions. ‘L’expressió que usen els mitjans ‘els partits polítics’ és una expressió incorrecta i injusta, perquè és evident que hi ha alguns partit polítics que això no hem fet mai, mai’. Junqueras reivindica que ‘no tots els partits som iguals, ans al contrari, afortunadament pel país’.

El que s’està publicant sobre l’espionatge en política provoca una ‘preocupació extrema’. Junqueras afegeix que si tot això acabés sent cert, ‘ho veuríem amb indignació i amb ràbia, fins i tot, perquè ens sembla que això viola tots els principis ètics sobre els quals s’ha de construir una societat’.

El president d’ERC ha fet aquestes declaracions després de reunir-se amb els treballadors de la planta GE Power Controls, que la companyia General Electric té a Sant Vicenç de Castellet. L’empresa ha presentat un expedient per tancament de la planta i vol deslocalitzar-ne la producció, malgrat que la planta no s’ha vist afectada per la crisi, sinó que té beneficis i les vendes s’han mantingut a pesar de la crisi.