Oriol Junqueras, durant la conversa inicial / Gerard Magrinyà

Més de 500 persones inscrites a la Trobada de Municipis Republicans que Esquerra Republicana ha celebrat a l'auditori de la Fira de Reus amb el lema “Eines Republicanes per Escriure el futur”. Els parlaments inaugurals han anat a càrrec del president del partit, Oriol Junqueras, i de la secretària general, Marta Rovira, que han volgut contagiar una gran energia per deixar ben clar l'objectiu, tornar a ser de nou la força municipalista hegemònica del país i ser-ho encara amb més força

El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha explicat que “si som l'alternativa municipalista a uns i altres és perquè els hem guanyat clarament a cadascun dels territoris del país, i els hem guanyat estant al servei de la gent, sent més útils, treballant més per a la gent, posant-hi més entusiasme”. I quan veuen que la seva manera de fer ja no serveix, el que intenten és protegir-se entre ells i a tot arreu on poden intenten pactar perquè canvi no pugui arribar, ha explicat.

El president d'Esquerra Republicana ha afirmat que “gran part de la nostra feina ha consistit en adreçar-nos a la societat tan diversa del nostre país i transmetre la confiança que pot haver-hi un projecte compartit, inclusiu que els apel·la a tots i que els dóna l’oportunitat de guanyar ells mateixos al servei de la societat”.

“Tenim un objectiu, ja vam ser el primer partit municipalista i encara volem créixer més, ser hegemònics. Hem de fer les millors llistes, les més representin els nostres veïns i veïnes”
, ha conclós Oriol Junqueras.

Per la seva banda, Marta Rovira ha destacat que Esquerra Republicana “és l’alternativa a uns i als altres, que al final fan el de sempre i que sempre han tingut l‘oportunitat de seguir fent el de sempre i que ara se senten amenaçats i veuen que l‘alternativa avança quan escolten la nostra gent”.

La secretària general d'Esquerra Republicana, ha insistit en la necessitat de fer unes llistes que representin la nostra societat per portar els nostres objectius fins al final. I en aquest sentit ha destacat l'empoderament de les dones i el pas endavant que han de fer en política. Hi ha moltes dones republicanes que entomen per primera vegada el compromís del canvi als municipis i aquesta transformació a molts llocs s’està produint alhora i costa de gestionar el canvi quan el lideren les dones. “Moltes s’han vist bloquejades per un status quo que no ens deixa avançar i que estan veient la seva feina estroncada per mocions de censura que han volgut tallar aquest canvi, aquesta transformació”, ha denunciat.

La vicealcaldessa de Reus i presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, ha estat l'encarregada de donar la benvinguda inicial a totes les persones participants de la Trobada i ha destacat “com n'és d'impressionant veure la força d’Esquerra Republicana, la força municipalista. Ara és el moment que ERC escrivim el futur dels nostres municipis,. Sempre al costat de la gent des dels nostres pobles i el 2023 serem la força més votada, més que el 2019”.