La cultura, eix vertebrador de la societat del benestar

La cultura ha de ser l’eix vertebrador de la societat del benestar. Aquesta és la idea que ha defensat Esquerra Republicana en aquesta campanya electoral. Els republicans lluiten per la igualtat cultural, per garantir el dret d’accés a la cultura i lluitar contra l’exclusió cultural. Un compromís que en definitiva es tradueix en lluitar contra l’exclusió social i garantir la igualtat d’oportunitats.

Precisament, per compartir aquest compromís, la secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, va participar diumenge en un col·loqui a la sala La Villarroel de Barcelona amb personalitats del món de la cultura. Durant la trobada, es va debatre sobre l’actual situació que viu el sector i es van posar sobre la taula mesures per fomentar tant la indústria com el consum de cultura. De fet, Rovira va defensar que fomentar el fet cultural ajuda a ser ciutadans, que es plantegin preguntes i facin servir la cultura com una caixa d’eines per arribar a la gratificació personal i col·lectiva.

Marta Rovira Secretària general d'Esquerra Republicana

“S’ha de respirar cultura d’una manera transversal a tots els departaments de la Generalitat; la cultura no és l’ovella negra, sinó que ha de ser el far de totes les iniciatives de Govern”, va sostenir Rovira, acompanyada per l’escriptora i número 8 d’Esquerra per Barcelona, Jenn Díaz; el president de la fundació Irla, Joan Manuel Tresserras i la presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català, Isona Passola.

Rovira va defensar també que la cultura catalana té identitat però no és pas identitària perquè “la nostra riquesa és precisament la diversitat de cultures, som un poble de pobles, una cultura de cultures: dels castellers al hip hop, de Mercè Rodoreda a Vázquez Montalban”.