L'absència dels diputats i diputades d'UDC, a excepció de Ramon Espadaler i d'Anna Miranda (membre de la Mesa), va fer que no hi hagués prou majoria per aprovar un dels punts de la moció de Frankfurt. L'absència dels diputats i diputades d'UDC no va ser comunicada amb anterioritat al Grup Parlamentari de CIU i es va produir a causa de la convocatòria d'assemblees territorials d'Unió per triar candidatures a les eleccions al Parlament.
La moció tenia tres punts, dels quals només se'n van aprovar dos: el primer, que demanava que la literatura catalana fos l’eix central de les activitats que estableix el programa de la fira; i també es va aprovar el tercer punt que demanava que es fes pública abans d’aquest estiu la proposta de programa d’activitats per tal de sotmetre-la a la consideració del sector. En canvi, el segon punt, el més important de la moció per a Esquerra, que demanava que els escriptors que han de formar part que la delegació institucional fossin exclusivament en llengua catalana, no va poder ser aprovat per l’absència en bloc dels diputats i diputades d'UDC.
Les absències de la diputada Marina Llansana, convalescent d'una intervenció quirúrgica, i del president del grup, Josep-Lluís Carod-Rovira, que també ha estat operat d’un antiga lesió muscular, estaven plenament justificades. Carod va assistir durant unes hores al ple per poder escoltar el discurs de comiat del president Pasqual Maragall, en què va anunciar la data de les properes eleccions al Parlament de Catalunya.