L'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD) i la Secretaria General de Joventut han posat en marxa per setè any consecutiu el Programa Joves Cooperants. Es tracta d'un programa que ofereix contractes laborals a deu joves menors de trenta anys en situació d’atur per a realitzar tasques de cooperació a països en vies de desenvolupament d'Amèrica Central i del Sud i d'Àfrica durant els propers sis mesos.
Els deu joves que participaran en el programa han estat seleccionats a partir de l’adequació del seu perfil als deu projectes triats d’entre els que han presentat les ONGD. Aquests projectes es realitzaran a Nicaragua, Guatemala, Bolívia, República Dominicana, Camerun i el Marroc.
El programa té com a objectius oferir a joves diplomats o llicenciats la possibilitat de formar-se i adquirir coneixements i habilitats en el sector de la cooperació internacional, promocionar la figura del cooperant com a nova ocupació laboral i donar suport a projectes de cooperació presentats per organitzacions no governamentals de cooperació al desenvolupament (ONGD) de Catalunya.
Joves Cooperants compta amb el suport del Servei d'Ocupació de Catalunya i de la Federació Catalana d'ONG per al Desenvolupament.