Marta Vilalta, durant la roda de premsa / Marc Puig

La secretària general adjunta destaca que, per primera vegada en aquest segle, Catalunya tindrà un president independentista i d’esquerres i un govern transformador

Esquerra Republicana celebra l’inici d’una nova etapa a Catalunya, després de la investidura de Pere Aragonès com a 132è president de la Generalitat i la formació d’un govern republicà, modern i paritari. “Ha començat la legislatura del canvi a Catalunya amb la posada en marxa del nou Govern Aragonès, de la nova Generalitat republicana”, ha afirmat la secretària general adjunta i portaveu del partit, Marta Vilalta, en roda de premsa.

La republicana ha assegurat que aquest “govern independentista i de progrés” liderat per Esquerra “sacsejarà” el país amb l’impuls de quatre transformacions:

• La transformació social, que blindarà els serveis públics i implementarà nous drets socials, com una renda garantida de ciutadania, la gratuïtat de l’educació 0-3 o l’impuls d’un rescat social.
  • La transformació feminista, amb què la perspectiva de gènere tenyirà la mirada de tot el govern a través de la nova Conselleria d’Igualtat i Feminismes.
  • La transformació verda, que posarà les bases d’un país amb energia 100% neta, renovable i de km 0.
  • La transformació democràtica, en què la lluita per l’autodeterminació i l'amnistia seran un pilar del nou govern. “Cal recuperar la iniciativa amb el lideratge de la Generalitat i la força del 52% de vots independentistes aconseguits el 14F”, ha dit Vilalta.

La portaveu d’Esquerra també ha posat de relleu l’inici d’una nova etapa per a Esquerra Republicana: “Per primera vegada en el que va de segle, Catalunya tindrà un president independentista i d’esquerres, d’esquerres i independentista per fer possibles els nostres dos objectius indestriables: la justícia social i l’alliberament nacional del nostre país”, ha reblat.

“Els indults no són la solució; la solució és l’amnistia”

Per altra banda, preguntada pels indults per als presos i preses polítics, Marta Vilalta ha explicat que els republicans no s’oposarien a una proposta que podria “alleugerir el dolor” dels presos, que estan patint “una condemna injusta”, però ha deixat clar que el problema no s’acabaria aquí: “Malauradament, la repressió va molt més enllà, estem davant d’una causa general contra l’independentisme on hi ha presos polítics, però també exiliats i pràcticament 3.000 persones represaliades i encausades pel simple fet de ser independentistes”. I, per donar resposta a aquesta causa, “els indults no són la solució; la solució és l’amnistia”. “Seguirem treballant per aconseguir l’amnistia perquè entenem que ha de poder ser possible”, ha assegurat.

Rebuig a les agressions LGTBIfòbiques

Vilalta també ha volgut condemnar les múltiples agressions homòfobes d’aquest cap de setmana en diferents punts de Barcelona, que han deixat una persona ingressada a l’hospital i han fet arribar a 76 les agressions a Catalunya des de l’inici del 2021.

“Denunciem les agressions homòfobes i LGTBIfòbiques d’aquest cap de setmana; des d’Esquerra Republicana lluitem per la igualtat i per erradicar qualsevol forma de discriminació”, ha asseverat.

Etiquetes