El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, ha participat avui en la presentació de la XVIII edició del Saló de l'Ensenyament i ha anunciat la implantació de 159 nous màsters oficials per al curs vinent.
Es tracta d'uns estudis que s'emmarquen en el procés d'adaptació a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), i que s'afegeixen als prop de 150 que ja s'ofereixen actualment. Així, l'any vinent s'oferiran un total de 308 màsters oficials, 92 dels quals compten amb la participació de més d'una universitat.
Huguet ha destacat que del conjunt de màsters oficials que es podran cursar el curs vinent, 29 es faran íntegrament en anglès i, a més, tindran un preu públic, que variarà en funció del grau d'experimentalitat de l'estudi, de manera que es garanteix la igualtat d'oportunitats dels estudiants a l'hora d'accedir-hi.
El Departament d'Innovació, Universitats i Empresa (DIUE) participa al Saló de l'Ensenyament amb un estand dedicat als ensenyaments universitaris amb el lema "Universitats de Catalunya: tradició innovadora, vocació internacional". El departament pretén informar i orientar els visitants sobre el sistema universitari català, l'accés a la universitat, l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) i les beques i ajuts universitaris.