'L’estiu és teu!' supera per primera vegada les 10.000 places d’estada per a infants i joves

El programa “L’estiu és teu!” ofereix aquest any un total de 10.779 places d’estada per a infants i joves, 1.335 places més que en l’edició anterior. Així ho ha anunciat la consellera d’Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila, durant la presentació del programa aquest matí en roda de premsa.

“L’estiu és teu!” ofereix estades de fins a dues setmanes a infants i joves de 5 a 16 anys a la Xarxa Nacional d’Albergs Socials de Catalunya (Xanascat). Les modalitats d’aquestes estades són: d’idiomes, esportives, multiesportives, combinat de multiesportives i idiomes, musicals, tecnològiques i de teatre.

Aquest any, per primer cop, el programa ofereix a les famílies que tenen infants acollits descomptes del 10% en el preu de l’estada. També gaudiran d’una beca del 10% les famílies nombroses que obtinguin plaça pels seus fills/es. Aquestes ajudes són una mesura més del pla de suport a les famílies que impulsa el Departament. L’any passat es van beneficiar dels descomptes a famílies nombroses 1.237 nois i noies.


Noves modalitats d’estada: tecnologia i teatre


El programa incorpora dues noves tipologies d’estada: tecnològiques i de teatre. Les estades tecnològiques, amb 400 places, són una de les iniciatives per reforçar el programa ‘Enginycat!’ que impulsen conjuntament el departaments d’Acció Social i Ciutadania i Innovació, Universitats i Empresa. L’objectiu d’aquest programa és fomentar els estudis universitaris d’enginyeria i les vocacions científicotècniques, i sorgeix arran de la necessitat d’afrontar la manca d’enginyers que pateix Catalunya.

En les estades tecnològiques els nois i noies experimentaran durant 10 dies amb el món de l’enginy i la creativitat. En aquesta primera edició, el fil argumental de les activitats és el medi ambient.

En aquest sentit, els tallers reptaran els participants a trobar solucions a problemes mediambientals com ara la sequera, les inundacions i els huracans, l’escalfament de la terra o l’esgotament de les fonts d’energia. Així, hauran de treure el màxim rendiment a un molí de vent, construir un petit salt d’aigua, generar aigua potable a partir d’aigua salada, inventar un vehicle propulsat amb energia solar o refrescar aliments per mitjà d’un hivernacle, entre d’altres.

D’altra banda, les noves estades de teatre, amb 60 places disponibles, promouen la creativitat, l’expressió corporal i la imaginació. Aquesta modalitat es realitzarà durant el mes de juliol a l’alberg de Girona.


Les estades d’idiomes són dues terceres parts del total


La modalitat d’estades de ‘L’estiu és teu!’ que ha experimentat un major increment en l’oferta són les multiesportives, concretament un 37%, arribant a les gairebé 2.000 places.

Però les colònies que concentren la majoria de l’oferta són les que proposen l’aprenentatge d’idiomes (anglès, francès o alemany). Si s’agrupen les estades d’idiomes (3.641 places) i les que combinen els idiomes amb la pràctica de l’esport (3.075 places), representen el 66% del total.

També es reserven 565 places pel Pla d’Impuls a les Terceres Llengües. Es tracta d’un programa becat a través del qual alumnes de 5è o 6è d’Educació Primària, aprenen l’anglès, el francès o l’alemany.

Una altra de les novetats, és l’ampliació d’especialitats que es podran practicar en les estades de música. Enguany s’hi incorporen diferents instruments de percussió (bombo, caixa, tambor, darbuka, djembé...) i s’amplien els torns de música moderna. El nombre de places d’aquesta modalitat és de 600.

Termini de preinscripcions: 17 de març


La consellera, acompanyada del secretari de Joventut, Eugeni Villalbí, ha explicat que el procés de preinscripcions al programa s’inicia demà a les 12 h. Les persones que vulguin participar-hi poden fer la preinscripció fins al 17 de març a través del web www.xanascat.cat i del telèfon d’atenció ciutadana 012 durant les 24 hores. En el moment de formalitzar la preinscripció es donarà automàticament als participants un número concret, que serà el de referència per al sorteig públic de places davant de notari que es realitzarà el 19 de març.

La novetat d’enguany és que totes les persones preinscrites a través del web, podran consultar, modificar o anul·lar les seves dades en qualsevol moment, fet que evitarà que hagin de trucar una o més vegades al 012 per fer aquestes gestions. L’endemà del sorteig es publicaran els resultats a internet i es comunicaran per SMS i correu electrònic. Just després, s’iniciarà l’assignació automàtica de places en ordre correlatiu i ascendent a partir del número aparegut en el sorteig.

Etiquetes