Arran de la renúncia feta pública pel president del Govern Balear en funcions, Jaume Matas, de continuar la seva vida política i de liderar l'oposició en el Parlament, el president d'Esquerra-Illes, Joan Lladó, ha mostrat la seva sorpresa "per la rapidesa de la decisió que tothom augurava, ja que just en el moment que es demostra la incapacitat del Partit Popular a pactar amb cap partit de l'arc parlamentari, el dirigent del Partit Popular se'n va sense ni tan sols pactar la seva sortida".
Segons Lladó, "si la sortida de Matas fos pactada, no tendríem batles com el de Calvià, que col·loca quaranta assessors perquè li serveixin de plataforma per optar a la presidència del partit".
Joan Lladó s'ha mostrat satisfet pel fet que "s’hagi posat punt i final a una trajectòria marcada pel cas Bitel, el cas Mapau, l'anada al Rasputín o els 13 batles imputats en només una legislatura".