La portaveu d'Esquerra, Marina Llansana, ha assegurat que és "totalment fals" que el Departament de Comerç, Turisme i Consum, dirigit per Josep Huguet, vulgui prohibir la venda de productes folklòrics espanyols. Segons Llansana, la Conselleria "ni pot ni vol" decidir quins objectes es posen a la venda en els establiments de records turístics.
La portaveu d'Esquerra s'ha mostrat absolutament partidària de "promoure als establiments catalans els productes de qualitat fets a casa nostra que identifiquin el país", però ha matisat que "això no implica la prohibició de vendre'n d'altres".
La també diputada al Parlament ha qualificat de "falses i demagògiques" les paraules del líder del PPC, Josep Piqué, a l'emissora COPE, en què desqualificava el conseller Huguet. "Són declaracions absurdes que demostren una absoluta desinformació i molt poc interès pels interessos dels artesans catalans que fan productes de qualitat", ha afirmat Llansana, que considera que són "una mostra més de l'autoodi que s'ha instal·lat en el PPC".