Entitats socials i representants dels grups parlamentaris al Parlament de Catalunya / ACN

Esquerra Republicana se suma a la iniciativa legislativa que vol una eina efectiva per combatre aquesta forma d’extrema vulnerabilitat i exclusió social

El grup parlamentari d'Esquerra Republicana ha presentat avui, amb altres grups parlamentaris i diverses entitats impulsores, una proposició de llei que busca frenar el sensellarisme. En roda de premsa, s'ha explicat la signatura i el registre de la proposició llei, que s’ha dut a terme avui al Parlament de Catalunya. “Agrair-los la feina que estan fent a peu de carrer", ha afegit la diputada republicana al Parlament, Maria Jesús Viña.

La proposta de llei, que ara tot just arrenca els tràmits parlamentaris, vol donar cobertura legal a aquelles persones que viuen al ras o que per la circumstància de no disposar d'una llar, pernocten en pensions, albergs, establiments residencials, habitatges d'inserció, o en algun altre tipus d'allotjament equiparable.

El sensellarisme és un fenomen que s'ha agreujat en els darrers temps a conseqüència de la crisi econòmica, el creixement exponencial de les desigualtats socials i la Covid-19. I és per això, que aquest dimarts s'ha fet un pas endavant per fer front comú a la cambra catalana, donant suport a la iniciativa d'entitats socials, que "han contribuït a gestionar aquesta situació i establir les mesures i protocols adients. Avui, en la signatura i en el registre d'aquesta proposició de llei, anem un pas més enllà, anant de la mà els grups polítics i les entitats per fer front a un objectiu comú", ha assegurat Maria Jesús Viña.

Roda de Premsa sobre el sensellarisme

La proposta de text legal té com a finalitat posar fi a la situació que viuen les persones que dormen als carrers de pobles i ciutats de Catalunya, el reconeixement de drets i la prestació de serveis que els garanteixin una vida digna i un espai residencial digne. També, contribuir a la superació dels estereotips que afecten negativament la percepció social d'aquelles persones i acabar amb les situacions de discriminació que pateixen. A més, és molt important, atendre les necessitats que requereixi la perspectiva de gènere en les persones en situació de sensellarisme.

Els grups parlamentaris promouen el text també preveuen que la llei pugui ser d'aplicació tant per a la Generalitat de Catalunya com per als ens locals de Catalunya, i d'entrada s'hi preveu un règim sancionador.

Durant el tràmit al Parlament, que s'obrirà a partir d'ara, s'escoltarà experts per incorporar-hi millores. "Ens comprometem a treballar durant el període de tramitació d'aquesta llei, per a poder fer totes les aportacions que siguin necessàries, per disposar d'una eina efectiva que faci front a aquesta forma extrema de vulnerabilitat i exclusió social", ha explicat Maria Jesús Viña, "per què l'objectiu no ha de ser gestionar el sensellarisme sinó erradicar-lo", ha conclòs.