El conseller d'Economia i vicepresident del Govern, Pere Aragonès, i el conseller d'Afers Socials, Chakir El Homrani, en un alberg a El Vendrell

Uns 235.000 participants en 6.500 activitats han agafat "aire fresc" després del confinament, amb una incidència de la Covid19 molt baixa

El conseller d'Economia i vicepresident del Govern, Pere Aragonès, i el conseller d'Afers Socials, Chakir El Homrani, han valorat amb bona nota les activitats d'educació en el lleure que s'han dut a terme durant aquest estiu "excepcional". "És un èxit de país en temps de pandèmia; el virus no és motiu per limitar els drets dels infants i joves", ha assegurat Aragonès després de reunir-se, juntament amb El Homrani, amb un equip de monitors a l'Alberg Santa Maria del Mar d'El Vendrell.

Aragonès ha assegurat que l'educació en el lleure havia de tirar endavant "amb garanties de salut per a tothom", sobretot perquè més enllà de ser un espai lúdic i d'ajudar a la conciliació de les famílies, el lleure també ha suposat recuperar espais socials per als més joves, els permet deixar enrere el confinament i en alguns casos ajuda també a superar la pèrdua d'un familiar. També és una eina d'inclusió social i de lluita contra les desigualtats per als més vulnerables, un cop s'acaba l'escola. "El lleure és agafar aire fresc", ha afirmat Aragonès.

Ho ha estat per als 235.000 participants en 6.500 activitats arreu del país -amb 36.000 monitors i responsables- que han pres i après mesures sanitàries també per lluita contra la Covid19. I la incidència del virus en casals, colònies i campaments ha estat molt baixa. D'aquestes 6.500 activitats, només 27 espais han tingut algun cas confirmat de Covid-19: ha afectat 21 participants i 17 responsables, d'entre més de 235.000 infants i 36.300 monitors i monitores.

En aquest sentit, El Homrani ha recordat que "el risc zero en pandèmia no existeix" però que els protocols preventius i reactius han permès no només fer front a les incidències sinó també "assegurar drets" d'infants i joves. El conseller de Famílies ha situat la clau de l'èxit en el treball conjunt del sector per tirar endavant el lleure d'estiu. I en especial, la Taula de Governança de l'Educació en el Lleure, amb Govern, sindicats, entitats municipalistes, i entitats del tercer sector, un espai que continuarà treballant a partir d'ara.

??Mira el vídeo! ?