Maragall: “Esquerra Republicana representa l'autèntica opció de canvi, de transformació i de responsabilitat metropolitana”

La candidata a Barcelona, Elisenda Alamany, ha destacat que les ciutats que conformen l’Àrea Metropolitana de Barcelona comparteixen reptes complexos que cal afrontar conjuntament i ha afirmat que “els que ens diuen que hi ha una vareta màgica, menteixen”

L’alcaldable d’Esquerra Republicana a Barcelona, Ernest Maragall, i la número dos de la candidatura, Elisenda Alamany, han explicat el paper protagonista que volen donar els republicans a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. “Esquerra Republicana representa l’autèntica opció de canvi, de transformació i de responsabilitat metropolitana”, ha afirmat Maragall. “No pararem de seure amb tots els actors d’àmbit metropolità. Som els únics que estem en condicions de fer-ho”, ha afegit.

Maragall ha descrit la seva aposta, una Àrea Metropolitana que representi tota la seva diversitat, totes les realitats urbanes, socials, culturals i polítiques que la conformen. “Hem de passar d’una Àrea Metropolitana llunyana i opaca a fer-ne la institució dels seus 3 milions i mig d’habitants i dels 36 municipis”, ha explicat l’alcaldable. Una institució que segui i prengui decisions per resoldre qüestions concretes com els residus, el medi ambient o el turisme. “Si decidim més, hi ha d’haver més democràcia. I no hi ha democràcia sense representació efectiva”, ha conclòs Maragall, que ha concretat en un Consell de Cent Metropolità la voluntat democràtica per tal que la ciutadania participi de la governació.

Hem de passar d’una Àrea Metropolitana llunyana i opaca, per fer-ne la institució dels seus 3 milions i mig d’habitants i dels 36 municipis
Ernest Maragall Alcaldable d'ERC a Barcelona

Des del mirador de Barcelona, amb unes vistes espectaculars de la capital catalana i sota un cel radiant, i acompanyats de tots els i les alcaldables republicans a l’Àrea Metropolitana, Maragall i Alamany han mostrat una imatge de força i de capacitat de teixir complicitats per fer de les ciutats de l’Àrea Metropolitana de Barcelona el lideratge del país. “A Barcelona cal un govern fort que pensi en l’Àrea Metropolitana i que s’assegui després del 26 de maig amb tots els seus alcaldes i alcaldesses perquè no només liderin el govern de la seva ciutat, sinó també el país”, ha explicat Alamany en aquesta línia.

La candidata republicana ha exposat que els municipis metropolitans comparteixen reptes molt complexos, com l’habitatge, la mobilitat o l’energia, que cal abordar conjuntament. “Els que ens diuen que hi ha una vareta màgica, menteixen; però sí que hi ha una actitud per afrontar aquests reptes”, ha assegurat Alamany. Per això, per als republicans cal un govern de Barcelona que no s’aïlli ni es tanqui en si mateix, sinó que sigui capaç de teixir complicitats metropolitanes per liderar el país.