Ernest Maragall, Najat Driouech, Robert Masih, Ana Surra i Gabriel Fernández han participat a la taula rodona 'La República de la diversitat'
Ernest Maragall, Najat Driouech, Robert Masih, Ana Surra i Gabriel Fernández han participat a la taula rodona "La República de la diversitat"

El candidat republicà a l’alcaldia de Barcelona ha reclamat un “gran pacte per la inclusió” entre les ciutats catalanes per garantir la plena ciutadania de les persones migrades

El candidat d’Esquerra Republicana a l’alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, ha intervingut avui en una taula rodona a favor d’una “República de la diversitat”, on ha defensat que “la diversitat som tots” i ha reclamat “un gran pacte per la inclusió” entre totes les ciutats catalanes per garantir que les persones migrades tinguin la plena ciutadania, amb accés a l’empadronament, la residència, la nacionalitat i el vot. “Els drets es conquereixen i s’exerceixen, i no pararem fins que tothom tingui tots els drets que vulgui assolir”, ha assegurat.

A la taula rodona hi havia la diputada al Parlament Najat Driouech, el senador Robert Masih, la diputada al Congrés Ana Surra i el regidor a Sabadell Gabriel Fernández, que han reivindicat ser catalans independentment del seu origen i que la República catalana s’ha de caracteritzar per la diversitat i la igualtat d’oportunitats. Segons Maragall, ha estat una “taula diversa” que contrasta amb altres candidatures. “Les eleccions seran un combat entre l’experiència en inclusió i l’experiència en expulsió”, ha assegurat el candidat. “Diguem-ho clar: el senyor Manuel Valls és un expert en expulsió, i el tractarem com a tal”.

Ara toca guanyar, governar i transformar
Ernest Maragall Candidat republicà a l'alcaldia de Barcelona

Maragall també ha explicat que les properes eleccions municipals “aniran del dret a treballar, el dret a l’educació, a l’habitatge digne, a rebre serveis públics de tota mena i també del dret i el deure de contribuir, cosa que ja està fent la diversitat”. Ha defensat que “no n’hi ha prou amb cartells de ‘refugees welcome’” i que “hem de treballar dia a dia i passar de la retòrica a la transformació social real. Ara toca guanyar, governar i transformar”.

El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, ha clos l'acte subratllant que “si volem que es reconegui la diversitat que tenim calen més espais de trobada on interactuem persones de diferents orígens”. “No hi haurà República sense diversitat i sense igualtat d’oportunitats. Són claus la salut, el treball, l’educació, l’habitatge i els serveis socials, i Catalunya no es pot entendre sense la interacció de tots els seus ciutadans i ciutadanes”.

Etiquetes