Ernest Maragall presenta per a Barcelona un projecte inequívocament progressista i de ple compromís republicà

El candidat republicà a Barcelona va proposar, entre d’altres, un programa de beques salari, ampliar el parc d'habitatge de lloguer social i assequible o un pla d'inversió directa per als barris de la zona nord

Més d'un miler de persones es van reunir ahir al Campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra per escoltar la conferència de presentació d'Ernest Maragall com a candidat d'Esquerra Republicana a l'alcaldia de Barcelona. Un acte que suposa el tret de sortida en la cursa cap a les eleccions municipals del proper 26 de maig, i en el qual el candidat republicà va presentar les línies mestres del seu projecte per a la ciutat.

Per construir una Barcelona que esdevingui la capital de la llibertat, de la democràcia i la convivència, Maragall aposta per donar cos a una candidatura que representi un projecte col·lectiu de ciutat plural i genuïnament barceloní. Aquesta llista, fonamentada en tres eixos (les oportunitats, les responsabilitats i les complicicats) i conformada sota el paraigües d'Esquerra Republicana, proposa imaginar la transformació de Barcelona al llarg dels propers 20 anys.

El candidat d'ERC-Barcelona no va defugir el debat sobre possibles acords amb altres forces polítiques. En aquest sentit, va reivindicar que el “nostre projecte serà inequívocament progressista i de ple compromís republicà” i va expressar la predisposició a arribar a acords amb qui comparteixi aquestes dues premises. Maragall va avançar que Esquerra Republicana proposarà un acord ferm i consistent per a la unitat d'acció en el camí cap a la República, i la consolidació d'un bloc democràtic ampli que assumeixi tres objectius bàsics: la llibertat de les persones preses polítiques i el retorn de les exiliades; el diàleg sempre obert per culminar en la celebració d'un referèndum sobre el futur polític de Catalunya; i el compromís per garantir que Barcelona no serà governada per les dretes al servei de l'unionisme ni pels partits que conformen el bloc del 155.

Durant poc més d'una hora, Maragall va anar desgranant les idees bàsiques del seu projecte. Entre les prinicipals propostes que va esmentar destaquen, entre d'altres: un potent programa de beques salari perquè els i les joves puguin formar-se a fons i no hagin d'abandonar els estudis per no disposar d'un sou; l'impuls d'una justícia local, de proximitat, amb capacitat real per actuar 24 hores al dia i 365 dies a l'any; un ambiciós programa que ampliï el parc d'habitatge de lloguer social i assequible, i que impliqui la incorporació a l'habitatge barceloní de sistemes d'energia renovable; i un pla d'inversió directa per als barris de la zona nord de la ciutat (Sant Martí, Sant Andreu i Nou Barris), la revitalització del barri de la Marina, la posada al dia del 22@ i la revisió de bona part del límit administratiu amb els municipis veïns.

Les cinc anelles olímpiques

Per últim, Maragall va resumir el seu projecte fent un símil amb les cinc anelles olímpiques:

1. La Barcelona endins: tots els districtes, barris i illes han de ser Barcelona, sense que ningú se senti menystingut.
  2. Barcelona enllà: l'àrea i la regió metropolitana, entenent Barcelona com una metròpoli.
  3. Catalunya ciutat: compromís i complementarietat amb totes les ciutats i pobles del país.
  4. Europa Capital Barcelona: Barcelona ha de ser capdavantera al grup de ciutats que conformen la xarxa europea de grans aglomeracions urbanes.
  5. Les persones: amb tota certesa, l'anella més important de totes, la que conformen tots els barcelonins i barcelonines.