Maria Mercè Roca: 'Primer es van voler entendre amb PP i C's i ara ho han volgut fer amb el PSC. Que ens expliquin què no els agrada de les nostres propostes'

La portaveu d'ERC-MES ha recordat que demanaven un salari més ajustat, una disminució del nombre de càrrecs de confiança i l’acostament de la representació municipal als barris

La portaveu d’ERC-MES, Maria Mercè Roca, ha lamentat aquest matí 'el to' utilitzat per l’ara ja exalcalde de Girona, Albert Ballesta, durant la roda de premsa en què ha anunciat que deixa de ser el batlle i que pacta amb el PSC perquè entrin a Govern. Roca ha recordat que ERC-MES i CiU estaven molt a prop d’assolir un acord per a la modificació del cartipàs dijous passat i ha lamentat 'assabentar-se per la premsa del trencament de les negociacions amb el govern'

Maria Mercè Roca ha explicat que tot just ahir estava pendent d’una trucada de l’Alcalde per seguir parlant de la modificació del cartipàs municipal. 'Vam acordar lleialtat per les dues parts', ha explicat Roca, 'i és evident que assabentar-nos per la premsa de les decisions d’avui no és precisament quelcom lleial'. Roca ha manifestat que ERC-MES 'sempre hem estat a la taula de negociació', i ha afegit que 'encara no hem rebut cap comunicació formal del trencament de les negociacions'. 'Lamentem molt les formes, novament', ha conclòs.

Propostes assumibles
En la roda de premsa, Ballesta s’ha referit a les “propostes impossibles” del grup d’ERC-MES. En aquest sentit, Maria Mercè Roca ha manifestat que no entén 'perquè les nostres propostes no eren assumibles' i ha instat a l’Alcalde 'que ens expliqui a nosaltres i als gironins què és el que no li agrada de les nostres propostes'. Maria Mercè Roca ha recordat que demanaven un salari més ajustat, una disminució del nombre de càrrecs de confiança i l’acostament de la representació municipal als barris, entre d’altres. Maria Mercè Roca ha recordat que 'ERC-MES sempre ha estat disposada a parlar' però la realitat és que 'primer es van voler entendre amb PP i Ciutadans i ara ho han volgut fer amb el PSC'. En cap dels dos casos, ha afegit, 'no han tingut el detall d’avisar-nos de que les negociacions amb el nostre grup estaven trencades, ni explicar-nos els motius'.

Esperant conèixer detalls
Per últim, Maria Mercè Roca ha avisat que no valorarà el pacte amb el PSC 'fins que ambdós partits expliquin els detalls del seu acord'. Es preveu que celebrin una roda de premsa conjunta aquesta tarda.

Etiquetes