Marta Molina Àlvarez

Sant Joan Despí 23 de setembre de 1975

Secretària de Moviments Socials

Filla de Sant Joan Despí, de pare andalús i mare murciana, és filòloga catalana i professora de secundària.
Va ser tècnica al partit de polítiques socials i feminismes, de política internacional, i més endavant d’organització. També va treballar com a tècnica al grup parlamentari d’Esquerra al Parlament de Catalunya, i va ser presidenta de la Comissió Sectorial de Política Internacional.
Represaliada política.

Afiliada a la Intersindical i Portaveu de la Intersindical al Baix Llobregat i l’Hospitalet. És membre de la Plataforma per la Llengua i d’Òmnium Cultural.

Als 18 anys va entrar a militar a ERC i a les JERC, va ser la portaveu de les JERC de Sant Joan Despí i més endavant Presidenta Comarcal del Baix Llobregat. Va formar part de la Direcció Nacional de les Joventuts d’Esquerra com a Secretària Nacional de Política Institucional. Actualment, és la secretària de Moviments Socials a l'Executiva Nacional d'Esquerra Republicana.

Del 2003 al 2007 va ser regidora d’ERC a l’Ajuntament de Sant Joan Despí, i membre del gabinet de la Consellera de Benestar i Família del 2004 al 2009. El 2009 va ser directora del Programa per al Col·lectiu LGBTl del Govern de Catalunya i va coordinar les tasques d'elaboració de la Llei contra l'homofòbia.