Acte en motiu de l'any d’exili de Marta Rovira i de l’empresonament de Carme Forcadell, Dolors Bassa, Raül Romeva, Jordi Turull i Josep Rull a la Seu Nacional d’Esquerra Republicana

El Vicepresident del Govern i adjunt a la presidència d’Esquerra, Pere Aragonès, ha assegurat que “estem més determinats que mai a batallar per la independència i la justícia social del nostre país. Ve la primavera republicana: allò que ens volen fer perdre als tribunals, ho guanyarem votant”

Fa un any que la secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, es va veure obligada a exiliar-se i que la presidenta Carme Forcadell, així com els consellers Dolors Bassa, Raül Romeva, Jordi Turull i Josep Rull van ser, de nou, empresonats injustament. És per això que Esquerra ha denunciat la repressió que pateix el partit i el país en un acte a la Seu Nacional del partit, on Marta Rovira ha pogut intervenir per videoconferència. "Els que venim del republicanisme som demòcrates per sobre de tot, i no ho deixarem de ser mai malgrat la persecució política. No hi ha un projecte polític alternatiu", ha afirmat Rovira, que ha demanat als seus companys i companyes de partit que demostrin “que seguim dempeus i ferms i mantenim les nostres conviccions, que són nobles, honestes i democràtiques”. “Cal seguir lluitant, continuar el camí i arribar fins al final”, ha reblat.

Marta Rovira ha tingut un record especial per Carme Forcadell i Dolors Bassa: “Malauradament, fa un any de l'empresonament de dues dones republicanes que ho van donar tot. Hem de recordar-les. Les volen callades i silenciades, però segueixen fermes i amb les conviccions polítiques intactes", ha assegurat. També ha lamentat l’any d’empresonament de Raül Romeva: "Fa un any que algú tan noble i íntegre com Raül Romeva també entrava a la presó. Hem de seguir la seva petja i la seva grandesa democràtica". La líder republicana ha insistit que els republicans tenen “el deure de construir un espai radicalment democràtic, on tothom pugui exercir els seus drets polítics”, perquè “així és com el republicanisme concebem l'espai polític: en llibertat i en igualtat de condicions".

El Vicepresident del Govern i adjunt a la presidència d’Esquerra, Pere Aragonès, també ha intervingut a l’acte per denunciar la injustícia d’aquest any d’exili i presó. “Marta Rovira es va veure obligada a emprendre el camí de l'exili per un delicte que no s'ha produït. Veuen l'odi on hi havia desig de llibertat", ha lamentat Aragonès, però ha assenyalat que "si n'escapcen un, n'hi haurà deu més que sortiran a defensar els ideals d'Esquerra Republicana que defensem des de fa 88 anys”. De fet, ha assegurat que estem més determinats i més decidits que mai a batallar per la independència i la justícia social del nostre país. Hem de dir ben alt i clar que ara ve l’època de la primavera republicana, de les victòries republicanes a les urnes. Allò que ens volen fer perdre als tribunals, ho guanyarem a les urnes, votant, i així serà com guanyarem la nostra llibertat”.

El Vicepresident del Govern i adjunt a la presidència d’Esquerra, Pere Aragonès, en un moment de la seva intervenció

Aragonès ha advertit que “si es pensaven que empresonant companys i companyes i forçant l'exili Esquerra Republicana callaria, doncs no. Alcem la veu i ho tornarem a fer en defensa dels valors de democràcia, de llibertat i de fraternitat", ja que "el desig de llibertat no ens fa por”. “Si ens volien tristos, ens trobaran amb el somriure de saber que la victòria la tenim ben a prop", ha conclòs.