És urgent recuperar les institucions del país, no fer-ho és perpetuar el 155

La secretària general d’Esquerra Republicana ha defensat al Consell Nacional que cal recuperar les institucions amb urgència per posar-les de nou al servei dels ciutadans.

La secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha proclamat aquest matí al Consell Nacional del partit que cal recuperar de manera urgent les institucions del país per posar-les al servei dels ciutadans. No fer-ho, ha destacat Rovira, pot comportar “perpetuar l’article 155”. “És urgent tornar a posar les institucions del país en mans de la majoria de ciutadans i legislar per millorar-los la vida, fer un país més pròsper, més just i més net”, ha afirmat. “No fer-ho, no recuperar les institucions com a màxima prioritat de reflectir els resultats electorals és perpetuar l’article 155. No recuperar les institucions és consolidar el govern del PP que només ha tret 4 diputats i ha estat clarament derrotat a Catalunya”, ha sentenciat.

Rovira ha reivindicat el projecte d’Esquerra, que considera “fort, sòlid i amb implantació a tot el territori”, com aquell que “vol tenir la capacitat de representar el país en tot el seu conjunt, pensin el que pensin els seus ciutadans” i ha animat a seguir treballant per seguir “sumant” i creant “aliances”. “Som el catalanisme popular. Som la gent del dret a decidir, la gent de l’1 d’octubre. Som la gent que vol ciutadans sobirans amb capacitat de decisió i des de la base. Res ens serà regalat i avui ho sabem més que mai. Caldrà seguir amb molta tenacitat i caldrà seguir impulsant aquest país amb les forces dels últims mesos”, ha demanat Rovira.

Marta Rovira Secretària general d'Esquerra Republicana

“Necessitem fer passos sòlids i ferms, clars i contundents que reflecteixin que aquest país ha decidit continuar construint-se amb totes les oportunitats i per tothom”, ha afegit la republicana, però ha advertit que cal treballar des del realisme: “Caldrà enfrontar-nos a totes les dificultats amb absolut realisme, i caldrà cercar aliances i explorar les fronteres de l’independentisme per seguir creixent i per ser cada vegada més forts”.

Finalment, la secretària general ha agraït tot l’esforç del partit que l’han portat a aconseguir “els millors resultats possibles” i ha créixer de manera substancial a l’àrea metropolitana. També ha tingut paraules d’agraïment per tots els consellers i conselleres i els membres de la Mesa, fent especial menció a Carme Forcadell i Carles Mundó: “La Carme ha representat el Parlament amb dignitat. Davant l’embat de l’Estat, calia preservar la institució i ho ha fet amb honestedat. Gràcies per les teves conviccions fermes. El Carles és exemple d’aquesta Esquerra que quan governa, excel·leix”, ha conclòs.

Etiquetes