La secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira

La secretària general d’Esquerra defensa que el moviment independentista ha d’acumular forces i recuperar la iniciativa i el lideratge per guanyar la República

La secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha defensat el consens estratègic entre les forces independentistes per assolir la República catalana: “Sense una estratègia consensuada, no avançarem i no hi haurà independència”, ha afirmat en una entrevista telemàtica de VilaWeb. “Cadascú ha de poder exposar quina estratègia té, i la nostra és acumular forces per arribar al moment resolutiu”, ha afegit. La republicana té clar que el que cal és “seure, compartir, analitzar, consensuar i avançar”, i “ho hem de fer per guanyar”.

Rovira també creu que l’independentisme ha de deixar enrere “l’etapa de repressió i resistència” i ha de passar a una “etapa positiva en què recuperem la iniciativa i el lideratge”. “Fins ara hem anat a remolc de l’Estat espanyol, de la seva repressió i les trampes que ens ha parat”, ha alertat. Ara, segons la republicana, cal guanyar més força en molts àmbits. Considera que l’àmbit electoral és “imprescindible” -”volem guanyar indubtablement a les urnes”, ha dit-, però també ho és l’àmbit internacional: “Hem de guanyar espai en l’opinió internacional pública i publicada i en l’àmbit diplomàtic”, ha afirmat. En aquest sentit, ha subratllat la importància de la feina des de l’exili.

A nivell intern, a Catalunya, també creu que hi ha feina per fer: “El moviment independentista és una força molt clara quan no externalitza els seus debats interns i manifesta directament els seus acords estratègics”. “No caiguem en la trampa de la repressió, que vol que ens dividim, que perdem força i suports i que ja no tinguem agenda política”, demana.

Alhora, l’agenda socioeconòmica de les forces independentistes també és clau, segons Rovira: “Hem de treballar per l’estat del benestar, el progrés social, el feminisme, l’ecologisme i la regeneració democràtica”. I ara que el país es troba en la crisi provocada per la Covid-19, defensa “refer el país amb visió de República catalana”, és a dir, “aprofitar la recuperació per generar grans consensos per continuar transitant cap a la República”. “El model de reconstrucció és fonamental”, ha insistit.

Quan ha estat preguntada per l’1-O, Rovira ha assegurat que “el seu esperit no ha marxat mai”, és una “agenda de no-retorn”, una “llavor que hem plantat per generacions i no oblidarem mai”. I tot i la duresa i la injustícia del que s’ha viscut des de llavors, posa en valor que “hem pogut demostrar que el que vol l’Estat és perseguir-nos i condemnar-nos”, i que “ha superat totes les línies vermelles, vulnerant drets humans”. “Tenim una motxilla amb una experiència molt gran, un aprenentatge que l’independentisme ha d’incorporar per prendre les millors decisions, avançar i guanyar”, ha conclòs.

Etiquetes