Marta Vilalta, secretària general adjunta i portaveu nacional d'Esquerra Republicana / Marc Puig

La secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha insistit que si no hi ha una Mesa de negociació per resoldre el conflicte polític entre Catalunya i l'Estat el vot d'Esquerra serà un no a la investidura

Vilalta ha detallat que la mesa de negociació ha de tenir quatre condicions principals. Ha de ser "entre iguals, entre els governs de la Generalitat i el govern de l'Estat”; ha de ser" sense condicions, s'ha de poder parlar de tot" i “Esquerra Republicana té molt clara la proposta que presentarà en aquesta mesa de negociació que és defensar l'amnistia i defensar l'autodeterminació de Catalunya”. La tercera condició és que “hi ha d'haver un calendari, hi ha d'haver una limitació en el temps i que no es pugui eternitzar”. I la quarta condició és que hi hagi “garanties de compliment dels acords ens els quals es vagi avançant”.

És una “proposta amb unes condicions clares, transparent i sincera”, que fem al PSOE i necessitem aquesta Mesa de negociació que des d'Esquerra Republicana s'entén com una oportunitat per a resoldre democràticament i políticament el conflicte polític a Catalunya, que és un conflicte polític i en cap cas un conflicte de conveniència, i s'ha de resoldre amb política i amb diàleg.

Vilalta ha explicat també si des del PSOE volen iniciar aquest diàleg es pot fer ja a partir dels propers dies i deixa clar que, per altra banda, “si des del PSOE i el govern de l'Estat no tenen ni tan sols la voluntat d'endegar la mesa de diàleg per resoldre el conflicte polític a Catalunya ja saben que amb Esquerra Republicana no hi poden comptar”.

La consulta a la militància és políticament vinculant
Marta Vilalta Secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana

Vilalta ha explicat que en aquest sentit la consulta que es fa a tota la militància d'Esquerra reforça aquesta voluntat de trobar una solució i té l'objectiu de fer partícips tots i totes les militants del partit d'aquesta decisió i contribuir per tant a fer possible aquesta mesa de negociació, aquesta solució que reclama de forma majoritària la societat catalana.

És una consulta políticament vinculant i la fem per escoltar quin és el sentir majoritari de la família republicana, per fer la militància protagonista i partícip de la presa de decisions”. S'escoltarà fermament aquest sentir majoritari i en funció del desenvolupament dels esdeveniments s'acabarà prenent la decisió en el màxim òrgan decisori entre congressos que és el Consell Nacional d'Esquerra Republicana, i que és la veu de la militància i per tant prendrà aquesta decisió d'acord amb el sentir expressat per la militància.

Vilalta ha fet aquestes declaracions en el marc de l'Assemblea Nacional de Dones d'Esquerra Republicana i ha destacat que cal seguir amb la tasca de feminitzar el partit i la política.

Etiquetes