Marta Vilalta en roda de premsa / Marc Puig

Els republicans han destacat que afronten amb ganes però amb escepticisme la primera reunió de la mesa de negociació on defensaran l’amnistia i l’autodeterminació com a pilars

Després de donar-se a conèixer la delegació del Govern de Catalunya a la Mesa de negociació, la secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha destacat que "és fruit d'un acord entre partits del Govern de la Generalitat, i això evidencia que anem a Madrid a debatre i a negociar com un equip, anem a una". Demà s'aprovarà la delegació en un acord explícit de l'executiu perquè pugui tenir la legitimitat que requereix.

“Era evident que no faríem una delegació sotmesa al que volgués la Moncloa” ha explicat Vilalta segons estableix el preacord de la Mesa entre governs que especifica que cada govern decideix l’equip negociador pertinent. “No hem vetat cap nom i estem convençuts que el govern espanyol tampoc posarà cap problema ni supeditarà la negociació als noms que els hi vagi bé”, ha afegit Vilalta posant en qüestió si s’iniciarà la via del diàleg: "Volen iniciar aquesta via de debò o volen tornar a posar excuses?".

L’objectiu de la delegació catalana a la Mesa de negociació és clar i concís: resoldre el conflicte polític entre Catalunya i l’Estat espanyol de forma democràtica. La republicana ha reiterat que “l’amnistia i l’autodeterminació són els dos pilars que defensarem en aquesta mesa per trobar una solució democràtica”.

Estem a punt i compromesos amb el diàleg. Estem preparats per seure, parlar i negociar
Marta Vilalta

Els republicans tenen les conviccions clares i afronten la primera reunió amb ganes, però des de l’escepticisme. “No entendríem que l’Estat fes fracassar la mesa ara que estem a punt d’activar la via del diàleg” ha deixat clar la secretària general adjunta.

Vilalta ha recordat la importància d’entendre que “estem davant d’una oportunitat política” després que el govern espanyol hagi reconegut per primera vegada que existeix un conflicte polític i “que l’Estat s’assegui d’igual a igual amb Catalunya, reconeixent la sobirania de la part catalana”.

Etiquetes