Vilalta, sobre el 28-A: “Aquestes eleccions tornen a ser un plebiscit entre repressió o democràcia”

La portaveu defensa que la candidatura de Junqueras al Congrés “és la millor denúncia contra el retrocés democràtic”

La portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha assegurat aquest dilluns que les eleccions del 28-A tornaran a ser un plebiscit entre repressió o democràcia, “entre empresonar els adversaris polítics o la democràcia”. I en aquesta lluita entre repressió o drets-democràcia, “el PSOE és còmplice del tripartit de dretes”, ha apuntat Vilalta en roda de premsa. De fet, la portaveu dels republicans ha recordat que la “covardia del PSOE” negant el diàleg i defensat el 155 ha alimentat precisament l’extrema dreta a l’Estat que Esquerra vol combatre i ha abocat l’Estat espanyol a les eleccions.

És en aquest context que la portaveu dels republicans ha reivindicat el president d’Esquerra, Oriol Junqueras, com a cap de llista també per a les eleccions al Congrés: “És la millor manera de denunciar el retrocés democràtic i la repressió de l’Estat espanyol; la millor opció de reivindicar els drets polítics i les llibertats dels presos i les preses polítiques i dels exiliats”.

Esquerra afronta, doncs, les eleccions del 28A amb l’objectiu de donar veu a la democràcia i defensar els drets i les llibertats. “Ens voldrien silenciats; però volem tornar a dir a l’Estat que la democràcia no s’empresona”, ha afegit. Vilalta ha reclamat en aquest sentit no renunciar per tant a cap espai polític on es prenguin decisions sobre Catalunya, espais que permetin buscar solucions a la voluntat de decidir el futur del país.

Marta Vilalta Portaveu d'Esquerra Republicana

Un acord amb Bildu

D’altra banda, Vilalta ha explicat també el preacord d’Esquerra amb EH Bildu, que té per objectiu teixir aliances estratègiques de cara les eleccions del 28 d’abril. Els punts programàtics compartits, encara pendents de ser validats per les organitzacions, es basen en la defensa dels dret a l’autodeterminació, de la fi de la repressió i la llibertat dels presos i els exiliats; i defensar un model social i econòmic amb les persones al centre de les polítiques públiques.

Etiquetes