La portaveu, Marta Vilalta, durant la roda de premsa d’aquest dilluns / Marc Puig

La portaveu republicana recorda que hi ha marge per acordar una estratègia i assegura que “la qüestió no és si hi ha d'haver eleccions o no, perquè n'hi haurà segur, sinó quan i en quines condicions hi arribarà el Govern i les institucions del país”

Esquerra Republicana ha advertit l'independentisme que, en cas de sentència ferma del Tribunal Suprem, el que cal decidir no és si es vol anar a eleccions o no, perquè serà el tribunal espanyol qui activiti el rellotge, sinó quan. I els republicans creuen que és millor posar el futur del país en mans de la ciutadania i no en les del Tribunal Suprem. Així ho ha manifestat avui en roda de premsa la secretària general adjunta i portaveu, Marta Vilalta: “Ni el moviment independentista ni la ciutadania ens podem permetre un altre episodi de discrepàncies després d’un nou atac repressiu de l’Estat espanyol. A la repressió l’hem de respondre amb política. Un no acord és el que volen l’Estat i l’unionisme”.

Així, Vilalta ha recordat que al pactar un calendari electoral per posar “el futur del país en mans de la ciutadania, i no en mans del Suprem" i ha afegit que el consens i l’acord són la “millor resposta davant l’atac enorme i greu a la democràcia i les institucions catalanes”.

En aquest sentit, Vilalta ha assegurat que des d’Esquerra Republicana segueixen “treballant intensament per una resposta política acordada, tenim temps fins a l’últim minut, per ajudar la gent i fer front als reptes de país, si malauradament el president és inhabilitat”. Davant d’això, la republicana ha explicat que “la qüestió avui no és si hi ha d'haver eleccions o no, perquè n'hi haurà segur, sinó quan i en quines condicions hi arribarà el Govern de la Generalitat i les institucions del nostre país”, ha afirmat.

Marta Vilalta Secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana
 La secretària general adjunta, Marta Vilalta, en un moment de la roda de premsa d’aquest matí / Marc Puig

Per altra banda, en referència a la possible modificació del delicte de sedició del Codi Penal, la portaveu ha recalcat que aquesta no és la solució política al conflicte polític contra el moviment independentista; sinó que la solució passa per l’amnistia política: “La solució a la repressió és l'amnistia, l'única resposta que permetrà superar la repressió en el seu conjunt. Cal tornar el conflicte polític a la taula política i la proposta és amnistia i autodeterminació. La possible reforma de sedició no resoldria la situació de repressió que pateix l’independentisme”, ha denunciat Vilalta.

Acord per evitar acomiadaments a l’empresa Saint-Gobain

Per últim, la portaveu republicana ha iniciat la roda de premsa destacant i celebrant l’acord aconseguit a l’empresa Saint-Gobain a L’Arboç, gràcies a la mediació del Departament de Treball, i que ha evitat l’acomiadament de més de 120 persones. “La delicada mediació del Departament de Treball ha fet possible l’acord i ha donat els seus fruits. Cada lloc de treball és important, per la ciutadania, per l’economia de la zona i la del país”, ha assegurat Vilalta, que ha afegit: “Aquest Govern no vol donar cap batalla per perduda i treballa i media” per trobar un acord beneficiós per totes les parts, ha conclòs la portaveu.

Etiquetes