Vilalta: 'És una irresponsabilitat arribar a unes eleccions en una espiral de retrets, això només divideix i és el que vol l'Estat'

Els republicans insisteixen que l'independentisme s'ha d'entendre "malgrat que algú ja ha posat el xip de campanya electoral"

Tot i el clima preelectoral, Esquerra Republicana es manté en defensar l'entesa i l'estratègia unitària de l'independentisme. Així ho ha explicat la secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, aquest dilluns en roda de premsa. "Malgrat que algú ja ha posat el xip de campanya electoral, no tirarem la tovallola per entendre'ns", ha insistit la portaveu dels republicans.

És per això que ha tornat a fer una crida a tots els actors de l'independentisme per asseure's i consensuar els propers passos estratègics. "I s'ha de fer abans de les eleccions", ha matisat de cara a una cita a les urnes que no té data al calendari. Pels republicans, cal que els comicis al Parlament que va anunciar el president de la Generalitat, Quim Torra, siguin una "oportunitat" per fer un salt qualitatiu i de fortalesa de l'independentisme.

I d'aquí que Vilalta hagi advertit de la "irresponsabilitat" d'arribar a les eleccions en plena espiral de confrontació i enmig de retrets entre independentistes. "Això només divideix i esgota la ciutadania; les hem de convertir en un pas cap a la independència", ha reclamat la secretària general adjunta.

Precisament per això ha lamentat que JxCat hagi carregat contra Esquerra Republicana aquest cap de setmana. "Ens entristeix; no hi entrarem perquè tenim molt clar qui és el nostre adversari", ha sentenciat en referència als partits que avalen la repressió política. Per als republicans, els independentistes són sempre els aliats i per això Vilalta ha fet una crida a la responsabilitat per tal de "posar-se d'acord i traçar una estratègia conjunta". L'objectiu ha de ser desencallar el conflicte i la proposta dels republicans per fer-ho es manté: una resolució democràtica al conflicte amb l'Estat que impliqui exercir l'autodeterminació i amnistia per posar fi a la repressió.

Etiquetes