Vilalta: “Ara toca seure tots junts i traçar una estratègia conjunta i per escrit per aconseguir la República”

La portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha emplaçat a tots espais independentistes a seure i traçar una estratègia conjunta per aconseguir la República: “Un cop aconseguit l’acord per posar el Govern en marxa i deixar enrere el 155 i resituats els diferents espais polítics que defensen la independència de Catalunya, ara toca seure tots junts i traçar una estratègia conjunta que quedi plasmada per escrit”.

Vilalta ha destacat que Esquerra Republicana fa setmanes va aprovar la seva “estratègia per caminar cap a la República en la Conferència Nacional del partit” i ha animat a tots els partits a fer el mateix per poder treballar en una de conjunta. “Això ho han de tenir cadascuna de les organitzacions i alhora hem de ser capaços de lligar-ho en un discurs i en una guia comuna. No pot trigar massa més”, ha afirmat.

Marta Vilalta Portaveu d'Esquerra Republicana

En aquest sentit, la portaveu republicana ha sentenciat que Esquerra Republicana es conjura “a treballar per la República Catalana des de la unitat d’acció, definint els objectius i passos, i per la cohesió del moviment independentista”. “Ens hem de concentrar tots, ens hem de conjurar en el principal objectiu, aconseguir la independència de Catalunya i construir la República catalana. I això vol dir treballar des de la unitat d’acció i la coordinació del moviment independentista que ens porti a aquesta República”, ha conclós Vilalta.

Record per Marta Rovira
La portaveu d’Esquerra Republicana ha volgut començar la roda de premsa recordant la secretària general del partit, Marta Rovira, que avui fa quatre mesos que va haver de marxar a l’exili per escapar de la injustícia espanyola. Vilalta també ha recordat Carme Forcadell, Dolors Bassa, Raül Romeva, Jordi Turull i Josep Rull, que van entrar a presó.