La portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, durant la roda de premsa / Marc Puig

La portaveu assegura que els republicans continuaran “reivindicant a nivell jurídic, polític, social i cívic” que Junqueras, Puigdemont i Comín assumeixin el càrrec com a eurodiputats

La portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha denunciat que part de la ciutadania de Catalunya no estarà representada demà a la sessió de constitució del Parlament Europeu: “Més de 2 milions de vots de la ciutadania no podran seure al Parlament Europeu per la fòbia a la democràcia de l’Estat”, que “segueix fent tot el possible per evitar que Junqueras, Puigdemont i Comín recullin l’acta com a eurodiputats”. Vilalta ha assegurat, però, que els republicans seguiran “reivindicant a nivell jurídic, polític, social i cívic” que els tres representants puguin assumir el seu càrrec.

La portaveu ha lamentat que davant d’un “nou atemptat de l’Estat contra la democràcia”, les institucions europees “mirin cap una altra banda i no moguin un dit per defensar els drets de la ciutadania”. S’ha preguntat per què els vots de 2 milions de persones “valen menys” que els de persones que van votar altres representants i com pot ser que la principal institució europea permeti aquesta “vulneració de drets”.

“No hi ha cap motiu jurídic per impedir que Junqueras pugui recollir la seva acta com a eurodiputat, només motius polítics i venjança contra els representants independentistes”, ha prosseguit Vilalta. També ha recordat que la defensa de Junqueras ja ha presentat un recurs al Tribunal Suprem perquè pregunti a la justícia europea sobre la possibilitat d’assumir el càrrec i ha anunciat que els republicans seran demà a Estrasburg, en la mobilització ciutadana convocada davant del Parlament Europeu, per reivindicar els drets dels tres representants i dels seus votants.

La investidura de Pedro Sánchez

Per altra banda, Vilalta ha assegurat que els republicans no oferiran “xecs en blanc” ni marcaran “línies vermelles” de cara a la investidura de Pedro Sánchez com a president del govern espanyol, però a la vegada ha manifestat que la pregunta és pel propi Sánchez i no pels republicans. “De moment ha actuat de manera irresponsable, sense entendre els resultats electorals”, ha afirmat la portaveu. “Pensa ser valent i posar-se a treballar o pensa arribar a una investidura fallida perquè no ha parlat amb ningú?”, ha plantejat.

Vilalta ha criticat que “la cadira buida és sempre la del costat de Sánchez” i l’ha instat a “entendre allò que la ciutadania ha votat a les urnes”, a dialogar i a negociar. “S’ha de moure i pronunciar-se, no pot ser que faci cas omís de tota la ciutadania que va tenyir el mapa de Catalunya de groc”, ha conclòs.

Etiquetes