Salut, Economia i Afers Socials aconsegueixen material per valor d'1.690.000 euros, per fer front a la COVID19

Vergés anuncia també un hospital temporal a Sabadell, que donarà cobertura al Vallès Occidental

Els departaments de Salut, Economia, i Treball, Afers socials i Famílies, han anunciat l'arribada de material sanitari per valor d' 1.690.000 euros, per afrontar la crisi sanitària del COVID19, durant un moment molt crític. Es tracta d'una primera comanda de 210.000 mascaretes FFP2, 100.000 mascaretes quirúrgiques, 200.000 guants, 32.000 bates impermeables i 10.000 ulleres de protecció, destinats als centres residencials, i a aquells que ho necessiten amb més urgència.

Es tracta d'un important carregament de material de protecció procedent de la Xina, que durant el queda de cap setmana, i les següents hores, continua sumant efectius.

En total, s'esperen de manera imminent, més d'un milió i mig d'unitats, entre mascaretes, guants, kits de diagnosi ràpida, bates i ulleres. Un material imprescindible, que s'anirà repartint tant als hospitals com a les residències de gent gran, i als centres d'atenció primària, que per ara només suposa el 10 per cent del total de la compra que ha fet el govern català, i que arriba en un moment en què ha estat molt difícil d'aconseguir. En aquest sentit el vicepresident i conseller d'Economia, Pere Aragonès, ha explicat que "són uns mercats que estan tancats, on hi ha molts competidors, i en la mesura que es va expandint el virus, sobretot a països amb molta capacitat de compra, és altament dificultós. Hem d'agrair, a la comunitat xinesa de Catalunya, la seva implicació i el seu esforç perquè està posant tota la seva xarxa empresarial i els seus contactes professionals, al servei del conjunt de Catalunya". També en aquest sentit, el conseller de Treball, Afers socials i Famílies, Chakir el Homrani, ha volgut remarcar que tot plegat està sent possible "gràcies a l'assessorament dels catalans, d'origen xinès, que ens van ajudar a l'hora de cercar un proveïdor fiable. El pagament ha representat una inversió d'1.690.000 euros, uns diners molt ben invertits".

Durant una roda de premsa, que s'ha celebrat a primera hora de la tarda, la consellera de Salut, Alba Vergés, també ha volgut reconèixer l'esforç del sistema sanitari català i la "seva capacitat de transformació, que ha estat espectacular, en uns dies en què s'ha orientat absolutament als pacients amb COVID19". També ha remarcat que, aquesta setmana que estem a punt d'acabar, "hem pogut repartir més de 3 milions de productes: 1.650.000 mascaretes quirúrgiques, 500 mascaretes per a professionals, FFP2 i FFP3, 300.000 bates i 270.000 gels, fundes i altres kits imprescindibles per fer tota l'atenció necessària per part dels nostres professionals". Vergés també ha volgut fer un agraïment molt especial a la producció local, a "aquestes empreses que estan fent un esforç increïble per produir quan més ho necessitem".

D'altra banda, la consellera Vergés, també ha explicat que s'instal•larà a Sabadell un hospital temporal que donarà cobertura a tot el Vallès Occidental, " una zona molt poblada del nostre país, que necessita tots els recursos disponibles", ha insistit, amb 250 llits. També ha anunciat que, de cara a la setmana vinent, també s'augmentarà en 223 llits més les unitats de crítics i semi crítics, i ha recordat que s'ha posat en marxa un hotel amb 195 places, per donar suport a l'Hospital Parc Taulí de Sabadell.