Esquerra aposta pel transport públic, els vehicles elèctrics i els vianants

Elisenda Alamany vol que Barcelona "lideri el canvi en la mobilitat amb mirada metropolitana" i defensa reduir el temps dels desplaçaments i protegir el medi ambient

La número dos de la candidatura d'Esquerra Republicana a Barcelona, Elisenda Alamany, ha defensat la necessitat que "Barcelona lideri el canvi en la mobilitat amb mirada metropolitana" i ha explicat que dues prioritats dels republicans són reduir el temps dels desplaçaments i protegir el medi ambient. Esquerra ha explicat el seu projecte sobre mobilitat a Ciutat Meridiana, prop d'unes escales mecàniques que van estar 5 mesos fora de servei, i ha coincidit amb la vaga dels treballadors de TMB.

"Volem aconseguir que qualsevol desplaçament de Barcelona a un altre municipi de l'àrea metropolitana no superi els 30 minuts", ha explicat Alamany. Alhora, els republicans volen que la mobilitat dins de Barcelona sigui més fluïda i per això es comprometen a reduir el temps de trajecte entre 5 punts de connexió: Catalunya, Sagrera, Sants, Glòries i Barcelona Nord. Al metro, volen avançar les obres de la L9 i la L10, fer que la L4 arribi a Sagrera, la L2 a Parc Logística i la L1 a Badalona. I sobre el tramvia, Alamany ha dit que "cal connectar-lo per la Diagonal per garantir el retorn públic de la inversió i fer-ho amb una major presència pública als operadors".

En clau mediambiental, Esquerra vol reduir la contaminació causada per la mobilitat de vehicles i té com a objectiu que el vehicle privat passi de representar el 25,6% de total de desplaçaments al 20%. Els republicans volen consolidar el vehicle elèctric com una solució viable a través d'ajudes i subvencions i acompanyar aquestes polítiques d'un nou model de mobilitat basat a compartir vehicle. Per últim, el vianant és també una prioritat i per això Alamany ha explicat que volen "cosir els barris amb corredors interns que connectin equipaments i zones per a vianants i completar la xarxa de carrils bici millorant-ne la seva seguretat".

Ens comprometem a fer una auditoria de gestió exhaustiva perquè TMB funcioni com un rellotge
Jordi Coronas Número 5 de la candidatura a Barcelona

Per la seva banda, el regidor i número 5 de la candidatura, Jordi Coronas, ha fet referència a les vagues dels treballadors de TMB: "No s'ha gestionat bé el nivell de complicitat i confiança entre els treballadors i l'empresa; a TMB hi ha desgovern i això ho percep la ciutadania en el seu dia a dia", ha lamentat. "És l'empresa pública més important del país i, per això, ens comprometem a fer una auditoria de gestió exhaustiva perquè funcioni com un rellotge: els ciutadans han de saber que quan vagin a l'andana del metro o a esperar un autobús, la freqüència serà l'esperada i no es trobaran una vaga".

Altres compromisos en matèria de mobilitat dels republicans són exigir les inversions pendents del Pla de Rodalies per millorar la capacitat i freqüència del servei, i impulsar una política tarifària justa: volen garantir que la T-Mobilitat racionalitzi les tarifes del transport públic i establir avantatges per a usuaris habituals, joves, persones grans, desocupats, persones amb diversitat funcional i famílies monoparentals i nombroses.