Sara Bailac, al ple del Senat / Senado
Sara Bailac, al ple del Senat / Senado

Sara Bailac: “Cal garantir plenament la capacitat de Catalunya per legislar en habitatge d'acord amb les seves competències històriques i legítimes”

Esquerra Republicana ha presentat avui una moció al Senat amb l’objectiu de fomentar mesures que serveixin per frenar l’especulació immobiliària i garantir el dret a un habitatge digne. D’aquesta manera, els republicans fixen com una prioritat a totes les cambres la lluita per aconseguir pal·liar la crisi d’habitatge que pateix Catalunya.

Cal garantir plenament la capacitat de Catalunya per legislar en habitatge d'acord amb les seves competències històriques i legítimes”, ha destacat la portaveu dels republicans al Senat, Sara Bailac, durant la seva intervenció al ple. Amb aquesta iniciativa, el grup d’Esquerra al Senat ha fixat diferents fronts com a prioritaris en la defensa del dret a un habitatge digne, com per exemple que Catalunya pugui legislar de manera autònoma en aquest àmbit, l’ampliació del parc públic d’habitatge, que la SAREB cedeixi els seus immobles per fer habitatge social, o que es reguli el lloguer de temporada, entre altres mesures.

Bailac ha fet valdre la tasca d’Esquerra en aquest àmbit, però també ha recordat que és insuficient i que cal anar més enllà: “La regulació dels preus de lloguer, impulsada per Esquerra Republicana, ha començat a demostrar la seva eficàcia allà on s'ha aplicat. Ara falta que ho faci molt més perquè la ciutadania ho comenci a percebre de manera real”, “Ho diem sense triomfalisme, perquè la realitat és molt lluny del que voldríem”, ha afegit.

Paral·lelament, la senadora republicana ha identificat dos eixos molts clars a través dels quals s’ha de començar a resoldre el problema: els pisos de la SAREB i els lloguers de temporada. “La gestió de la SAREB ha estat una vergonya immensa. Milers d’habitatges buits mentre famílies viuen en condicions d’extrema vulnerabilitat. Inacceptable”, ha dit Bailac. En aquesta mateixa línia, ha “exigit” la cessió “immediata i transparent” dels actius immobiliaris de la SAREB a les administracions públiques per garantir així un “fons social real”. En relació amb els lloguers de temporada, Sara Bailac ha dit que aquest fenomen s’ha convertit en “una via fàcil” per als especuladors que s’escapen del topall als preus dels lloguers.

Finalment, la líder dels republicans al Senat ha acabat assegurant que la societat catalana es troba davant d’una oportunitat "històrica” per tal de “ser valents i actuar”: “Que la nostra decisió d’avui sigui un compromís ferm amb una Catalunya on ningú hagi de patir mai més per tenir un lloc digne on viure”.

Etiquetes