Josep Maria Jové en la seva intervenció al Parlament de Catalunya / Marc Puig

El president Aragonès ha reafirmat l’aposta del govern en la defensa de la llengua i ha anunciat una cimera pel català a l’escola

“La persecució malaltissa de la nostra llengua per certes estructures de l’Estat és històrica”, ha reivindicat al ple del Parlament el president del grup parlamentari, Josep Maria Jové, en contra de la sentència del Tribunal Suprem que pretén imposar un 25% de castellà a les aules catalanes.

El model d’escola catalana es basa en el respecte i la pluralitat, assegura el domini del català i del castellà i garanteix la igualtat d’oportunitats a tothom, vingui d’on vingui, se senti d'on se senti, parli la llengua que parli. “El model d’escola catalana és un dels nostres tresors més grans”, ha afirmat Jové. “Tocar el model d’escola catalana és tocar la cohesió social del país. El català és i serà la llengua vehicular a les escoles”, ha afegit.

Per posar fi a aquesta sentència,“hem de tornar a elevar el debat parlamentari amb una denúncia ferma davant l'atac a un consens blindat de fa anys. Volen usurpar de la política els consensos d'aquest país per intentar esquinçar-nos com a societat. Però no podem cedir ni un pam”, ha assegurat Josep Maria Jové. “Hem de ser una sola veu alta, clara i forta: el català a l'escola no es toca. Ni a l'escola, ni enlloc. I el protegirem sempre i allà on sigui”, ha conclòs el president del grup parlamentari.

Josep Maria Jové President del grup parlamentari
 Diputats i diputades al Parlament de Catalunya / Marc Puig

Per la seva banda, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha anunciat que el 16 de desembre es convocarà una cimera social pel català i ha animat a la ciutadania a expressar la seva opinió respecte a les mobilitzacions que es preparen pel proper 18 de desembre en defensa de la llengua. “Però sobretot animem al conjunt de forces democràtiques d’aquesta cambra a fer-nos forts en el Pacte Nacional per la Llengua, que ha de ser el nou consens per garantir que el català tindrà vida per tots els anys que venen”, ha remarcat.

En aquest sentit, la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, ha reblat que el govern es troba en una nova etapa de política lingüística que té com a objectiu la plena normalitat social de la llengua catalana: “Aquesta nova etapa es caracteritza per una política de consens que s’ha de concretar amb l’objectiu d'un Pacte Nacional per la Llengua”.