La diputada del Grup Republicà Montse Bassa al Congrés.

La diputada d’Esquerra Republicana cita els presos i preses polítiques en la seva intervenció al Congrés i reclama la llibertat immediata de l’Oriol Junqueras i la nul·litat de la sentència

La diputada d’Esquerra Republicana Montse Bassa ha denunciat avui al Congrés que el PSOE ha estat “còmplice en la repressió del nostre poble i la criminalització de la protesta i del nostre jovent”, així com d’abonar “un relat fals de violència a Catalunya”. Davant d’això, ha afirmat que “des de la gestió de la ràbia, la impotència i un gran escepticisme”, Esquerra Republicana vota abstenció “per donar una oportunitat al diàleg”.

En el seu discurs durant el debat d’investidura, Bassa ha recordat els presos i preses polítiques i ha demanat la llibertat immediata de l’Oriol Junqueras i la nul·litat de la sentència. Ha explicat que quan visita la seva germana Dolors, la Carme Forcadell i altres presos i preses polítiques, sempre li recorden: “Nosaltres volem construir una República catalana independent des de la cordialitat amb Espanya i no des de l’enfrontament”. “Nosaltres creiem en la pau i en la paraula front la violència i l’odi”, ha subratllat.

La diputada republicana ha recordat “el dolor, la ràbia i la impotència” que han generat a les famílies dels presos i preses polítiques “i a moltes de les persones que, per dignitat, segueixen mobilitzant-se”. “Ja sé que la meitat de l’hemicicle se’n alegra del nostre dolor i encara el voldrien més gran. Aquest sentiment defineix la seva misèria i el seu concepte de democràcia”, ha dit. I ha afegit: “La qüestió important és on està el PSOE”.

Bassa ha recordat que la Carme Forcadell “reivindica la necessitat d’empatia” i ha sentenciat: “Si volem resoldre el conflicte polític, i volem que la Mesa de Diàleg i Negociació sigui profitosa, necessitem aquesta empatia”.