Esquerra Republicana defensa la presidència de Quim Torra davant una inhabilitació de “les clavegueres de l’estat” i manté l’aposta pel diàleg i la via política

Els republicans carreguen contra la decisió de la Junta Electoral Central i defensen que són els ciutadans de Catalunya els que trien el president de la Generalitat

Esquerra Republicana és contundent en la seva resposta a la decisió de la Junta Electoral Central d’inhabilitar el president Quim Torra i de retirar la immunitat a Oriol Junqueras per evitar que ocupi el seu escó al Parlament Europeu. El Coordinador Nacional del partit, Pere Aragonès, assegura que “davant d'una nova operació de les clavegueres de l'estat amb protagonisme del PP, VOX i Ciutadans Esquerra defensarà sense cap mena de dubte la presidència de la Generalitat de Catalunya”.

Per això demana que el Parlament “blindi amb un acord ampli la institució” i apel·la el PSC i els Comuns a sumar-s’hi: “instem a una resposta àmplia. No només de qui va votar Quim Torra, sinó de tots els grups de tradició catalanista i democràtica. Ataquen el president Torra però están atacant la institució de la presidència de la Generalitat, estiguin d'acord o no amb qui l’enpaçali”.

El president l'escull el Parlament de Catalunya no la JEC manipulada pel PP, VOX i Ciutadans

Després d’una reunió extraordinària de la direcció d’Esquerra Republicana el partit ha decidit mantenir-se en la defensa del diàleg i la via política per solucionar el conflicte amb l’estat. Aragonès argumenta que “la defensa de la institució de la Generalitat de Catalunya la fem compatible amb l'aposta per la via politica davant de les clavegueres de l'estat”. I avisa que “la reacció de la dreta serà més forta que mai a cada pas que fem, però les nostres conviccions també serán més fermes que mai”.

Aragonès està convençut, a més, que “serà Quim Torra com a president de la Generalitat qui encapçalarà la delegació catalana de la Mesa de negociació” pactada amb el PSOE. “És a qui toca fer-ho”, afegeix.