Carolina Telechea, Gabriel Rufián i Anna Surra al costat de Xavier Corbera, candidat republicà a l'alcaldia de Rubí

Gabriel Rufián a Rubí i davant de més de 300 persones, ha recordat que avui es compleix un any de "segrest" dels presos i exiliats polítics per part de “carceleros de toga y escaño”. Al mateix acte de la campanya "Ciutats Republicanes, ciutats de progrés", han intervingut la candidata al Congrés, Carolina Telechea, i la candidata al Senat Ana Surra

La candidata a les eleccions del 28 d’abril, Carolina Telechea, ha explicat que “anem a Madrid a guanyar i aquestes eleccions no van d’aconseguir un diputat o una senadora més, ens hi juguem els nostres drets i llibertats, ens hi juguem la democràcia, i Esquerra Republicana serem el pal de paller sent el partit que farà tombar la balança”.

Telechea ha destacat que estem patint un retrocés democràtic que no hauríem imaginat mai, amb presos polítics i exiliats i cantants perseguits per les seves cançons, i uns joves a presó per una baralla de bar, i mentre, hi ha violadors al carrer. I malgrat tot és a l’Estat on es decideixen la majoria de coses que ens afecten el dia a dia , i “hem de ser a Madrid perquè hem de defensar les nostres institucions i hem de donar veu a les preses i presos polítics, que porten ja més temps a la presó amb el govern del PSOE que amb el govern del PP, i apel·lar al diàleg per poder arribar a votar, a fer un referèndum. Som republicans i això és ser demòcrata i defensar les llibertats de tothom”.

La diputada i candidata al Congrés ha fet palès que “anem a fer política i a lluitar pels drets de les persones, a exigir una justicia imparcial que garanteixi els drets de tothom, una justicia que garanteixi també els drets de persones refugiades, i no haver de veure com l’Open Arms està bloquejat al port. A reclamar que es reconegui les víctimes de la repressió franquista a no deixar perdre la memòria. Volem que tothom es pugui expressar amb total llibertat, defensarem aquesta llibertat d’expressió”.

L’únic obstacle perquè Girauta i Cantó siguin ministres som nosaltres
Gabriel Rufián Candidat al Congrés de Diputats per Esquerra Republicana
 Gabriel Rufián ha parlat davant de més de 300 persones a Rubí

El candidat al Congrés, Gabriel Rufián, ha deixat clar també que a les properes eleccions “ens enfrontem, votis a qui votis, al cicle electoral més important de la nostra història recent, és una cita amb la història perquè ens hi juguem els drets nacionals, socials i civils de tots, tinguin el cognom que tinguin, la llengua que tinguin, i siguin del poble que siguin”. I ha argumentat que és per això que “convé ser més que sigles, partits polítics i votants, hem de ser més que un poble, no és un eslògan, cal que siguem dics de contenció i muralles front del feixisme que campa a l’ample als carrers i també a platós de televisió”.

Per Rufián, “el front al qual fer front no és PP-Vox-Cs, sinó que el front real i molt nociu, tant com el dels 3, és el front PSOE-Cs, el pacte de l’IBEX, i l’únic obstacle a que sigui una realitat som nosaltres. Sánchez hauria de triar entre Rivera i Esquerra Republicana i som l’autèntic mur, l’únic obstacle perquè Girauta i Cantó siguin ministres, som nosaltres”.

“Qualsevol que suposi una amenaça al règim del 78 és susceptible de ser el següent i nosaltres tenim la responsabilitat de dir a tothom que no calli. Venen temps durs i obscurs en què dir la veritat tindrà un cost, personal, polític i mediàtic, alguns ja ho sabem. Però per responsabilitat i respecte del que representem des de l’ajuntament més petit del país fins a la més gran de les institucions, no deixarem de fer-ho”, ha explicat Rufián.

La candidata al Senat, Ana Surra, ha explicat que “és en el procés constituent de la independència de Catalunya que els immigrants hem de participar, hem de dir que volem una llei d'immigració digna, acabar amb la llei d’estrangeria i una regulació digna també de salaris, pensions i tots els drets dels treballadors”.

El candidat republicà per Rubí, Xavier Corbera, ha explicat que Rubí és una ciutat amb emoció, amb sentiments, un diamant en brut, una ciutat amb moltes possibilitats i aquest és el repte. “Nosaltres som i estem a tota la ciutat en el seu conjunt, no hi ha distincions entre barris, i ha destacat la força d’aquesta lluita social que és la mateixa força del país”.