El president Pere Aragonès i el conseller d'Empresa i Treball Roger Torrent  reunits a Cal Muns / ACN - Eli Don
El president Pere Aragonès i el conseller d'Empresa i Treball Roger Torrent reunits a Cal Muns / ACN - Eli Don

El programa Ocell de Foc està destinat especialment a joves d’entre 16 i 30 anys amb problemes de salut mental: “El projecte vol empoderar els i les joves perquè puguin dur a terme el seu projecte de vida amb plenitud”

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, i el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, han presentat aquest matí el projecte Ocell de Foc, adreçat a joves d’entre 16 i 30 anys, al qual destinaran “10 milions d’euros per acompanyar 20.000 joves a recuperar els estudis o trobar feina”, ha explicat Aragonès.

El programa és especialment adreçat a aquells i aquelles joves amb problemes de salut mental, 3.000 concretament, perquè “puguin dur a terme el seu projecte de vida amb plenitud”, com ha remarcat el president.

El conseller Torrent ha posat èmfasi en, què suposa l’acompanyament, i en la línia del president, ha afirmat que la finalitat del projecte és que els joves “puguin encarar amb millors perspectives, amb més eines i amb més oportunitats, els seus projectes de vida”.

Aragonès ha posat xifres a la problemàtica que es pretén abordar; un 15% d’abandonament dels estudis, un 20% d’atur juvenil, i un percentatge del 30% dels joves que viu en risc de pobresa i exclusió social. Xifres que s’emmarquen en el context postpandèmia “que va impactar en la salut mental i el benestar dels joves de forma severa”, ha afegit el president.

Finalment, el conseller ha situat la importància de “teixir aliances” amb les entitats “per fer un abordatge integral a la situació dels joves”. En aquest sentit, el govern republicà cerca “la creació d’aliances on, entitats sense ànim de lucre o cooperatives d'iniciativa social especialitzades en l’atenció a les persones amb problemàtica de salut mental, col·laborin amb associacions o empreses d’activitats juvenils, com ara les esportives, les culturals o les de lleure”, ha sentenciat Torrent.

La presentació s’ha celebrat a Cal Muns, un equipament referent en l’atenció a les persones amb problemes de salut mental gestionar pel Grup Sant Pere Claver a Barcelona, on el president i el conseller s’han reunit amb representants i usuàries d’aquest.