Junqueras, sobre la xifra rècord de 804 llistes municipals: “Volem obtenir la màxima representació per posar-la al servei de la gent”

Esquerra Republicana es consolida com a primera força municipalista del país amb unes llistes que aglutinen 11.725 persones, estan repartides arreu del territori i són més paritàries que mai

Esquerra Republicana ha assolit el rècord històric de presentar 804 llistes municipals de cara a les eleccions del proper 28 de maig. A més, els republicans tindran llistes a 32 entitats municipals descentralitzades (EMD), 10 més que el 2019. Mai abans n’havien presentat tantes, i superen totes les altres formacions polítiques.

“En el seu esforç constant de defensar els drets de Catalunya, la seva societat i cadascun dels seus ciutadans i ciutadanes, Esquerra Republicana encara aquest proper compromís electoral amb la voluntat d’obtenir la màxima representació possible per posar-la, tota sencera, al servei de la gent”, ha assegurat el president d’Esquerra, Oriol Junqueras. “És una xifra rècord de llistes amb el repte de transformar el país des del món local, de construir justícia social i llibertat des dels ajuntaments”, ha posat en valor, per la seva banda, el vicesecretari general de Coordinació Interna de l’organització, Oriol López.

Una altra fita dels republicans és que tindran llista a totes les capitals de comarca del país, incloent-hi les que, fa quatre anys, no tenien: Vielha i El Pont de Suert. El total de 836 candidatures aglutina 11.725 persones candidates, fet que Junqueras ha celebrat: “Qualsevol persona que estimi Catalunya hauria d’estar molt satisfeta que hi hagi, en aquest cas, 11.725 persones que estiguin disposades a treballar i a implicar-se en el seu àmbit municipal per ajudar la gent”. Tot plegat consolida Esquerra com a primera força municipalista, tant en número de llistes, com de persones candidates mobilitzades.

Oriol López encara ha proporcionat més dades: la xifra de llistes presentades al País Valencià és de 24, i a les Illes Balears, amb participació d’Esquerra Republicana, de 54. A la Val d’Aran, Aran Amassa-AM presenta quatre llistes, i també opta a les eleccions al Conselh Generau d’Aran amb candidatures a cinc dels sis terçons.

Per altra banda, en aquests moments, i donat que la candidatura d’Esquerra Republicana és l’única presentada en aquests municipis, la formació republicana ja té 53 alcaldies abans del 28M (més de la meitat del total de municipis amb candidatura única). Una “prova”, segons la secretària general adjunta i portaveu, Marta Vilalta, que “tenim el millor projecte i, per això, no hi ha alternativa”. El municipi més gran de Catalunya amb llista única és Sant Pere de Torelló, on el republicà Jordi Fàbrega revalidarà l’alcaldia.

Els republicans estan convençuts que aquest creixement referma l’èxit de la seva estratègia de suma, que ha pogut incorporar moltes persones, com a independents, que comparteixen un projecte municipalista basat en el desenvolupament dels valors republicans. També, en algunes ciutats, els republicans han format coalicions amb EUiA i Comunistes, compartint la defensa de les polítiques d’esquerres i del dret a decidir de la ciutadania de Catalunya.

Aquesta suma de sensibilitats a un projecte comú confirma els republicans com a força hegemònica del municipalisme, i permetrà que el 99% de la població de Catalunya pugui votar per una llista d’Esquerra Republicana-Acord Municipal.

Més dones, joventut i equitat territorial

La xifra de dones cap de llista i de dones elegibles com a regidores continua augmentant. La política de llistes cremallera adoptada per Esquerra Republicana ha afavorit passar de 4.214 dones candidates (41,57%) el 2015, a 5.428 (46,38%) el 2019 i fins a les 5.721 (48,79%) aquest 28 de maig, de les quals 285 són caps de llista i representen un 35,45% del total d’alcaldables.

“Amb aquesta voluntat d’assemblar-nos el màxim que sigui possible a la societat que volem representar, és, també, un motiu d’orgull i de celebració el fet que presentem més llistes que mai encapçalades per dones i garantim la paritat més del que ho hem fet mai. I aquest és un bon senyal a l’hora de representar aquesta societat”, ha posat en valor Junqueras.

També és destacable que els candidats republicans més joves són Eduard Murgó, de Montoliu de Lleida (23 anys) i Anna Naudi, de Foradada (23 anys). 1.407 de candidats a les llistes d’Esquerra Republicana-Acord Municipal tenen menys de 30 anys, un 12%.

Una darrera característica especialment rellevant de les llistes d’Esquerra Republicana és que estan repartides equitativament arreu del país. “Presentem llistes a tots els municipis del Barcelonès, del Baix Llobregat, del Garraf, del Pallars Sobirà, del Pallars Jussà, l’Alta Ribagorça… Per tant, àmbits metropolitans, pirinencs, rurals… des de les Terres de l’Ebre fins a les comarques de Girona, on també presentem més llistes que mai”, ha clos amb orgull Junqueras.