Oriol Pallissó Balanyà

Montblanc 1 de novembre de 1990

• Diputat al Parlament de Catalunya
  • Regidor a l'Ajuntament de Montblanc

Llicenciat en Relacions Laborals per la Universitat de Barcelona i tècnic superior d'Administració de Sistemes Informàtics. Ha treballat de tècnic de desenvolupament de promoció econòmica a Concactiva, i abans de tenir els estudis finalitzats va treballar a Pintures Poblet, Malhe, FNAC, entre d'altres.

Des de ben petit sempre ha estat vinculat al món associatiu, passant pel Club Bàsquet Montblanc, el Consell Municipal de Joventut, Els Pastorets de Montblanc, l'Associació Juvenil Barjaula, la Comissió de Festes de Montblanc, l'Associació Medieval de la Llegenda de Sant Jordi, la Cucafera de Montblanc, el Club Atlètic Montblanc, el Club BTT Montblanc, Òmnium Cultural, la Fundació Vicenç Ferrer i Esquerra Republicana de Catalunya.

El bagatge en l'associacionisme el va dur el 2015, amb vint-i-quatre anys, a presentar-se amb la llista d'Agrupament Catalanista - ERC, per poder posar en pràctica totes aquestes experiències, "sempre fidel als valors republicans i feministes", assegura. Així, va ser escollit regidor a l'Ajuntament de Montblanc i, actualment, és el candidat a l'alcaldia en les properes eleccions municipals, el 2023. Actualment és diputat al Parlament de Catalunya, en substitució de Lluís Salvadó.

• Regidor a l'Ajuntament de Montblanc
  • Diputat al Parlament de Catalunya