L'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, i el vicealcalde de Girona, Quim Ayats, presenten el nou acord de govern de l'Ajuntament de la ciutat

El líder dels republicans a Girona, Quim Ayats, defensa el pacte com una mesura per fer front als reptes de la crisi de la Covid-19 i per fer de la ciutat un referent en la República catalana

Esquerra Republicana entra a formar part de l’executiu de l'Ajuntament de Girona. Així ho han acordat l’actual govern de la ciutat encapçalat per Marta Madrenas, de Junts per Catalunya, i el grup republicà al consistori.

El número u dels republicans a Girona, Quim Ayats, ha anunciat que el pacte té per objectiu “fer més fort el govern de la ciutat” davant la crisi de la Covid-19 i per fer de Girona la punta de llança de la República catalana. "La nostra ciutat està patint una situació molt greu a tots els nivells, sobretot a nivell social i econòmic”, ha recordat Ayats, per això l’entrada a govern és “un pas endavant i en positiu per assumir amb garanties els reptes més immediats”.

Venim a treballar i a arremangar-nos” ha sentenciat Ayats, "des d’Esquerra Republicana tenim molt clar que el camí a seguir és el de fer tot el possible per millorar les condicions de vida de la població”. En aquest sentit, el republicà ha apuntat que cal "planificar transversalment" els serveis socials. Ayats ha subratllat que el pacte també pretén “posar Girona a l’avantguarda de la nova República Catalana”, al servei de la seva gent “emprenedora, cívica i democràtica”, així com “treballar per la llibertat del presos i exiliats i el dret a l’autodeterminació del nostre país”.

Si bé Ayats ha advertit que “amb JuntsxCat tenim maneres diferents de treballar i visions de vegades contraposades”, també ha assegurat que en aquests moments de crisi “calen mans” i que serà “plegats" que "aconseguirem ensortir-nos-en”.

Ayats ha defensat la "feina constructiva” feta pels republicans des de l’oposició, com “la pacificació de plaça Catalunya” o les “inversions a totes les escoles de la ciutat”, objectius que es podran assolir, ha dit, al capdavant del consistori: “Ens sumem al govern de Girona perquè és on creiem que podem fer més feina”. “És una reflexió que hem fet amb tot el grup republicà, per responsabilitat i per coherència” ha clos el republicà.

Quim Ayats serà nomenat vicealcalde de la ciutat, amb atribucions de l’àrea de Drets de les Persones i la regidoria de Cultura. Esquerra Republicana també liderarà la regidoria de Ciutadania i Dinamització del Territori, la regidoria d’Educació, Infància i Esports, i la regidoria d’Habitatge i Eficiència Energètica i Joventut.

Etiquetes