Conseller Roger Torrent a la presentació del Pacte / ACN - Maria Asmarat

El nou Pacte Nacional per a la Indústria té l’objectiu d’incrementar el pes de la indústria fins al 25% del VAB el 2030 i augmentar les exportacions industrials fins als 90.000 milions d’euros

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, acompanyat del president de la Generalitat, Pere Aragonès, la directora general d’Indústria, Natàlia Mas, i representants sindicals i patronals, ha presentat aquest matí el Pacte Nacional per a la Indústria, que preveu una inversió de més de 3.000 milions d’euros per rellançar i transformar el model industrial del país.

“La millor política industrial és la que existeix i lidera” ha reivindicat Torrent que ha assenyalat que “durant dècades ha ressonat massa la idea que la millor política industrial és la que no existeix, i s’ha demostrat que era un error”.

El Pacte Nacional per a la Indústria preveu mesures clares, concretament 152, amb l’objectiu d’incrementar el pes de la indústria fins al 25% del Valor Afegit Brut (VAB) el 2030. I com ha assenyalat el president Aragonès, també dóna resposta als reptes actuals, “aquest govern té per objectiu una reindustrialització verda, digital i generadora de llocs de treball de qualitat a Catalunya, i això és el que estem fent avui”. Tot això, amb una aposta clara per la producció sostenible i l’augment de l’electrificació del sector industrial.

Aquest govern té per objectiu una reindustrialització verda, digital i generadora de llocs de treball de qualitat a Catalunya, i això és el que fem avui
President Pere Aragonès
 President Pere Aragonès a la presentació del Pacte /ACN Maria Asmarat

Aragonès ha destacat que el procés d’industrialització del país ens havia permès “obrir-nos al món” i, en aquest sentit, el Pacte presentat pretén augmentar les exportacions industrials fins als 90.000 milions d’euros, aconseguir un increment de les empreses industrials i crear ocupació industrial de qualitat fins a assolir la xifra de 510.000 persones afiliades a la Seguretat Social.

El contingut d’aquest nou Pacte és resultat del treball incansable del govern republicà que, com ha assenyalat el conseller Torrent, ha comptat amb la participació de “les principals organitzacions sindicals, patronals, col·legis professionals, associacions municipalistes, universitats, cambres de comerç, cooperatives i centres tecnològics”.