Presentació dels resultats del Pacte / ACN - Pere Francesch

Consellera Garriga: “La participació ciutadana forma part de la nova etapa de política lingüística que hem encetat aquesta legislatura”

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, acompanyada del secretari de Política Lingüística, Francesc-Xavier Vila, ha presentat aquest matí els resultats del procés participatiu del Pacte Nacional per la Llengua, que ha qualificat “d’èxit” després de comptar amb 333 aportacions i haver rebut 2.600 propostes concretes.

En el procés participatiu, que ha durat de març a setembre, hi han participat 278 persones en 12 sessions deliberatives telemàtiques, 1.134 en 16 sessions territorials i 521 persones en dues jornades monogràfiques. També hi han participat 60 entitats de l’àmbit de la llengua i la cultura.

La consellera Garriga ha celebrat i agraït l’ampli suport al procés, i ha destacat que “la participació ciutadana forma part de la nova etapa de política lingüística que hem encetat aquesta legislatura”. També ha dirigit paraules d’agraïment a les entitats, a les que ha instat a continuar sent-hi. “Que ens feu recomanacions, que treballem tots conjuntament fins que arribi el dia de la signatura d’aquest document, i molt més enllà”.

“La llengua és un punt de trobada i de convivència”, ha afirmat Garriga en vista de la capacitat de mobilització que ha tingut la campanya per a la participació, amb un 35,9% de propostes recollides a través de les sessions organitzades per la secretaria de Política Lingüística. El 45,9% restants, han estat vehiculades per les entitats.

Les accions més proposades tenen a veure amb la sensibilització lingüística, seguit de propostes per incrementar o millorar la formació, dinamitzar i fomentar l’ús de la llengua catalana, augmentar el finançament i les subvencions, i reforçar l’acompliment de la llei.

Aquests resultats; presentats avui a entitats, diverses personalitats i grups parlamentaris, seran valorats al novembre pel consell Social de la Llengua Catalana i les entitats, que faran valoracions i recomanacions. I, el Pacte Nacional per la Llengua està previst que es redacti i aprovi de forma definitiva durant el primer semestre de 2023.