El Parlament investigarà els abusos sexuals a menors

La diputada Najat Driouech defensa la creació de dues comissions sobre els abusos i la violència sexual en infants i adolescents per ajudar i donar resposta “als més vulnerables”

Pas ferm del Parlament de Catalunya per posar fi als abusos sexuals a menors. En el ple del d’avui s’ha aprovat, per unanimitat, la creació d’una comissió d’investigació sobre els abusos sexuals a infants i s’ha donat el vistiplau a una comissió d’estudi sobre els casos de violència sexual en menors d'edat a les escoles.

La diputada republicana, Najat Driouech, ha defensat la posició del Grup Republicà al Parlament: “Crearem dues comissions en coherència i per responsabilitat d’allò que representem com a diputats: donar resposta a allò que preocupa a la nostra societat. Un tema gens menor: l’abús sexual que pateixen els nostres infants i adolescents, els més vulnerables”. La diputada ha afirmat que les dues comissions són complementàries; ha recordat que una de cada cinc persones ha patit abusos sexuals durant la seva infantesa; i ha denunciat "les greus conseqüències que deixen de per vida aquests abusos", ha afegit.

Najat Driouech Diputada al Parlament de Catalunya

Driouech ha explicat en el seu discurs que la comissió d’estudi d’abús sexual ha de servir per evitar repeticions futures i per crear una “resposta transversal i efectiva on sobretot a l’infant no se’l victimitzi una i altra vegada”. “En definitiva, ha de ser l’espai que ens permeti analitzar i proposar millores que avancin cap a un risc zero d’abús sexuals als menors”, ha assegurat.

Sobre la comissió d’investigació, Najat Driouech ha destacat que ha d’investigar fets passats. “És necessari poder establir un espai al Parlament on les víctimes i les seves famílies puguin ser escoltades, i nosaltres puguem investigar i aprendre de la seva terrible experiència”. A més, Driouech ha recriminat que el Codi Penal encara estableixi que l’abús a menors prescriu entre 5 i 15 anys des de la majoria d’edat, "fet que deriva, en alguns casos, en que molts abusadors quedin impunes”, ha conclòs la diputada republicana.