Bernat Solé

El diputat Bernat Solé ha defensat que “cal concebre l’educació des de molts àmbits diferents, no la podem limitar en un espai i un temps”

El Parlament de Catalunya ha donat suport a incrementar el nombre de Plans educatius d’Entorn, on l’ensenyament supera l’àmbit del sistema educatiu i esdevé una responsabilitat col·lectiva, en una moció aprovada aquest matí a proposta d’Esquerra Republicana.

El text també insta al Govern a treballar conjuntament amb la resta d’administracions per destinar-hi recursos materials i humans necessaris per acompanyar als infants i les famílies fins a l’obtenció d’un títol acadèmic o una certificació professional.

En un punt unànime, el ple del Parlament ha mostrat la voluntat de seguir cooperant amb les administracions locals per facilitar l’ús compartit d’espais i de recursos. En la mateixa línia, a través del document insta al Govern a potenciar les escoles en entorns rurals, acompanyant-les de recursos, com a nucli cohesionador de la comunitat.

El diputat republicà i impulsor de la moció, Bernat Solé, ha explicat que “Cal concebre l’educació des de molts àmbits diferents. Avui no podem limitar l’educació en un espai i un temps“. Solé ha reiterat que cada cop és més imprescindible que, no només el Departament d’educació, sinó també els ajuntaments, les administracions locals i supramunicipals intervinguin en l’educació dels infants per “lluitar contra la segregació escolar i potenciar les habilitats personals de cadascú, aquesta diversitat que tenim com a societat”.

A més a més, en el text aprovat també s’insta al Govern a fomentar la polivalència d’espais i d’equipaments a través de la guia “Nous aprenentatges, Nous espais”. A més també recull seguir dissenyant i planificant l’oferta educativa de manera consensuada amb el territori, tenint en compte les seves necessitats i el seu entorn socioeconòmic.