Pere Aragonès, 132è president de la Generalitat de Catalunya

El nou president obre una nova etapa republicana al Govern i encoratja el país a tornar a alçar el cap: "Ho donaré tot per fer-ho possible"

Pere Aragonès ha pres possessió aquest dilluns com a 132è president de la Generalitat de Catalunya. I ho ha fet en un acte sobri, modern i ple de simbolismes. De fet, tot just arribar, Aragonès, acompanyat de la seva família, ha deixat un clavell vermell davant la llamborda Stolpersteine que a la plaça de Sant Jaume de Barcelona ret homenatge al president Lluís Companys, el darrer president republicà escollit pel Parlament i afusellat pel franquisme.

"Assumeixo aquesta responsabilitat tenint molt present el pes de la història; tenint molt present les generacions que ens han precedit; però, sobretot, assumeixo aquesta responsabilitat amb la voluntat de projectar el país cap al futur", ha assegurat Aragonès en el seu primer discurs com a president.

I fer-ho en una "nova etapa" en clau republicana a la Generalitat, que ha de servir per impulsar un país pròsper, just, verd, feminista i plenament lliure. Es tracta, ha resolt Aragonès, "d'un compromís inequívoc de fer més fàcil, amable i feliç la vida de tots i cadascun dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya; personalment, ho donaré tot per fer-ho possible", ha afirmat.

Just abans de prendre possessió del càrrec, Aragonès ha conversat breument amb treballadors i treballadores essencials que el darrer any ha estat a la primera línia contra el virus de la Covid-19 per agrair-los la tasca. I en aquest sentit, de fet, ha encoratjat el país "a alçar de nou el cap, i obri una nova etapa amb tota la urgència, sense cap dilació".

"Necessitem desbrossar el camí, sent conscients que, qui obre pas sol ser qui més s’embruta; però toca arremangar-nos sense por de patir cap esgarrinxada; és l’hora d’esllomar-nos cada dia com ningú, per superar els sotracs que dificulten el camí i recuperar, de nou, l’amplada que permet avançar a tothom", ha arengat Aragonès, amb la mirada posada a fer progressar els drets drets socials i reforçar l'estat del benestar. "Un progrés que tots i totes sabem que ha de desembocar en una república: la República catalana", ha resolt des del Pati dels Tarongers del Palau de la Generalitat.

Tot i que l'acte era amb aforament limitat, Aragonès ha pogut rebre el suport de la plana major d'Esquerra Republicana i del president del partit, Oriol Junqueras, que, com Jordi Cuixart i Jordi Sánchez, ha demanat un permís especial per sortir de la presó de Lledoners.

Pere Aragonès, 132è president de la Generalitat de Catalunya

Etiquetes