Aragonès: “Ara tenim l’oportunitat que les urnes que vam omplir de groc el 28 d’abril es tornin a omplir de groc el 26 de maig”

El candidat a Europa, Jordi Solé, ha fet una crida a fer que “tots aquells que voldrien que Junqueras es podreixi a la presó vegin com entra al Parlament Europeu i també agafa l’acta d’eurodiputat”

El vicepresident del Govern i adjunt a la presidència d’Esquerra Republicana, Pere Aragonès, ha assegurat que “ara tenim l’oportunitat que les urnes que vam omplir de groc el 28 d’abril es tornin a omplir de groc el 26 de maig”. Ho ha fet a Vilanova i la Geltrú, on també a incidit en acumular esforços i vots en la millor garantia “pel compromís social i per la independència” i, d’aquesta manera, fer que Junqueras “entri al Parlament Europeu i miri als ulls d’aquells que el volen empresonat”.

Aragonès ha posat en valor la victòria d’Esquerra Republicana el 28 d’abril, una victòria amb més d’un milió de vots del projecte que van iniciar Oriol Junqueras i Marta Rovira el 2011, i ha animat a tothom a fer que “l’Estat es trobi al davant el pres polític que vol silenciar, Oriol Junqueras”. Tot seguit, ha afegit: “què és el que voldria Josep Borrell el 26 de maig? Guanyar ell les eleccions europees a Catalunya o que les guanyi Oriol Junqueras? Tenim una manera de tornar-li les seves bromes: que es trobi cara a cara a qui no podrà mirar als ulls”.

A l’acte també hi ha participat el candidat a les eleccions europees Jordi Solé, que, en la mateixa línia que Aragonès, ha fet una crida a tothom a fer que passi allò que segur que Espanya no vol veure, “com l’Oriol Junqueras va directe de Soto del Real a Brussel·les i a Estrasburg”. Solé ha explicat que el 21 de maig Junqueras entrarà al Congrés dels Diputats a agafar l’acta “amb un somriure” davant d’aquells que van aprovar el 155 i ha assegurat que el 26 de maig ha de ser la segona volta de la mateixa imatge: “tots aquells que voldrien que Junqueras es podreixi a la presó han de veure com entra al Parlament Europeu i també agafa l’acta d’eurodiputat”.

Fem que l’Estat es trobi al davant el pres polític que vol silenciar, Oriol Junqueras
Pere Aragonès Vicepresident del Govern de Catalunya

L’eurodiputat ha exposat també l’europeisme d’Esquerra Republicana. Un europeisme que davant d’una Europa on els drets estan amenaçats, reivindica l’Europa dels drets i les llibertats. “Davant d’una Europa que rescata bancs, nosaltres volem una Europa que rescati el medi ambient i les persones”, ha afirmat. “Si el medi ambient o el clima fos Bankia ja l’haurien rescatat, però resulta que el medi ambient és de tots”.

En el marc de la campanya per a les eleccions municipals, ha intervingut també la candidata a l’alcaldia dels republicans a Vilanova i la Geltrú, Olga Arnau, que ha posat en valor tota la feina feta els darrers mesos des del govern municipal, a partit dels valors republicans i fent que les coses passin. “Volem posar la gent al centre de les nostres polítiques, garantint els mateixos drets i oportunitats a tothom”, ha assegurat l’alcaldable vilanovina. Per això, ha conclòs, “calen polítiques valentes. Depèn de tothom que Vilanova sigui una ciutat d’oportunitats”.