Roger Torrent, nou conseller d'Empresa i Treball / Marc Puig

Roger Torrent i Ramió ocuparà la cartera d'Empresa i Treball. Fins ara president del Parlament de Catalunya, s'ha forjat políticament a Sarrià de Ter com a regidor i alcalde

Nascut a Sarrià de Ter el 1979, Roger Torrent és un polític amb arrels municipalistes, amb bagatge de món local i ferm defensor del parlamentarisme i de la democràcia. Des de la presidència del Parlament ha posat el focus en la lluita contra les violències masclistes i la situació de les persones refugiades.

Ara, l'expresident del Parlament assumeix la cartera d'Empresa i Treball, una nova conselleria que fusiona aquestes dues competències amb l'objectiu d'afrontar la reconstrucció econòmica i social del país a conseqüència de la crisi econòmica derivada de la pandèmia.

Llicenciat en Ciències Polítiques, Torrent té un màster en estudis territorials i urbanístics. Torrent va començar a militar a les Joventuts d'Esquerra Republicana el 1998 i, dos anys més tard, a Esquerra Republicana.

Amb 20 anys ja era regidor de l’oposició a l’Ajuntament de Sarrià de Ter i, del 2007 al 2018, en va ser l’alcalde, una oportunitat que li va permetre forjar la seva trajectòria al món municipalista. Sempre explica que quan va entrar a l’Ajuntament només era un regidor independentista i que quan en va marxar n’eren onze. És una experiència que reivindica com a exemple de la necessitat de continuar fent gran el moviment independentista.

Roger Torrent a la constitució del Ple el 2018 / Marc Puig

El president del Parlament més jove de la història

Des del 2012 és diputat al Parlament de Catalunya i el 2018, amb només 39 anys, va esdevenir el 15è president de la cambra, després de l'aplicació del 155. A més, és el president del Parlament més jove de la història. Sempre diu que els de la seva generació, a causa de la repressió, "ens ha tocat fer un pas endavant en un moment en què, per conseqüència lògica, no tocava". Quan va prendre possessió del càrrec, va recordar que cal respectar les urnes i es va comprometre a "tornar a posar les institucions del país al servei de la ciutadania com més aviat millor".

A escala internacional, un dels pilars dels últims tres anys ha estat portar el conflicte entre Catalunya i l'Estat, així com la denúncia de la causa general contra l'independentisme i la censura que es pretén imposar al Parlament, a totes les instàncies internacionals. S'ha reunit amb el president de la cambra dels Comuns, l'speaker Lindsay Hoyle, i la comissària de Drets Humans del Consell d'Europa, Dunja Mijatovic, entre d'altres.

Aquesta legislatura ha estat marcada per la restitució de les institucions després del 155, per més repressió i per la crisi de la Covid-19. Però Torrent també en destaca l'aprovació de nous pressupostos i lleis tan importants com la d'igualtat de tracte i no discriminació, la del dret de les dones a erradicar la violència masclista, o la que regula el preu dels lloguers d'habitatges. Creu que aquesta nova legislatura ha de ser la de la reconstrucció socioeconòmica i també la de la recuperació del consens estratègic a l'independentisme, imprescindible per avançar cap a la independència i la República catalana.

Compromís amb un parlament feminista

Al llarg del seu mandat, Torrent ha dut a terme diferents iniciatives com l’aposta clara per la igualtat i les polítiques amb perspectiva de gènere a la societat també al Parlament de Catalunya. En aquest sentit, va impulsar un nou espai virtual ‘Parlament i gènere’, que recull totes les polítiques de gènere que s’impulsen des de la cambra parlamentària així com la creació del Pla d’Igualtat de Parlament de Catalunya.

Roger Torrent i Carme Forcadell a la constitució del Ple el 2018/ Marc Puig

És important que les institucions s’impliquin en aconseguir una societat més justa i igualitària", explica Roger Torrent. "La nostra responsabilitat és eliminar obstacles i oferir oportunitats, perquè sense les dones no podem avançar com a país”, afegeix.

Al nou espai virtual també es va afegir informació del cicle de debats i reflexió 'La igualtat efectiva de dones i homes, un repte de país', que es va iniciar la legislatura anterior amb la presidenta Carme Forcadell al capdavant.

Roger Torrent té una gran estima per Carme Forcadell i un dels seus objectius durant la legislatura va ser continuar el llegat de la presidenta, sobretot amb la iniciativa ja impulsada per Forcadell del Pla d'igualtat del Parlament, el primer Parlament de les Dones de la història o la web “Parlament i gènere”.

Víctima d'espionatge

El juliol de 2020, a sortir a la llum que diversos polítics i més de 1.000 periodistes, advocats i activistes d'arreu del món havien estat objectiu del sistema Pegasus, un software d'espionatge que només pot ser adquirit per governs i que permet tenir accés a tot tipus d'informació a través del telèfon mòbil. Torrent i el diputat Ernest Maragall van denunciar que l'existència d'una "persecució política al moviment independentista, una guerra bruta contra una idea política pacífica, democràtica i legítima".

Etiquetes