PP, CiU i CC exculpen el govern espanyol de responsabilitats, com demanaven ERC, PSOE, PNV i IU

La Comissió d'investigació del cas Gescartera ha aprovat, amb els vots favorables de PP, CiU i Coalición Canaria (CC), el dictamen final dels seus treballs, que inclouen una esmena de CiU per la qual el Govern espanyol estarà obligat a consultar amb el Congrés el nomenament del president de la Comissio Nacional del Mercat de Valors (CNMV). El dictamen deslliura de responsabilitat al Govern del PP. Juntament amb e Grup Mixt, el diputat d'ERC, Joan Puigcercós, ha demanat la dimissió dels ministres d'Economia, Rodrigo Rato, i d'Hisenda, Cristóbal Montoro, i el cessament del governador del Banc d'Espanya, Jaime Caruana. Puigcercós també ha lamentat que les propostes de la comissió siguin massa tècniques i poc polítiques. "El PP ni tant sols ha acceptat el paper que va tenir Enrique Giménez-Reyna".
Tres esmenes del Grup Mixt han estat acceptades i refoses pel PP: la compareixença semestral del president de la CNMV davant la Comissió d'Economia i Hisenda del Congrés, publicar totes les sancions greus i molt greus que facin societats i agències de valors i revisar el règim juridic regulador de les inversions de les entitats i empreses públiques sense ànim de lucre o amb un tracte fiscal específic, com la ONCE o l'Església Catòlica. L'esmena acceptada ha estat la d'instar al Govern a impulsar, unilateralment, iniciatives per a la desaparició dels paraïsos fiscals. Finalment, ha estat transaccionada l'esmena en què el Congrés insta al Govern a que confeccioni una proposta de canvis normatius perquè les societats d'auditoria augmentin les seves obligacions per a detectar desbalanços, desquadraments o anomalies.