Esquerra Republicana presenta a Londres la segona secció exterior del partit

Esquerra Republicana ja té formalment nova secció exterior al Regne Unit. Els republicans van presentar ahir Esquerra Londres, que serà la segona secció del partit articulada fora dels Països Catalans, després de crear la secció Brussel·les el desembre de 2018.

Esquerra Londres té com a objectiu crear una relació més pròxima i directa amb els partits representats al parlament de Westminster així com ampliar el nombre de seccions exteriors al conjunt de les nacions de la Gran Bretanya i Irlanda. El president d’Esquerra Republicana London, Sergi Marcén, ha explicat que “Esquerra Londres prioritzarà la creació de vincles amb entitats, think tanks i actors polítics de la ciutat”.

La presentació ha comptat amb la presència del president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, que ha destacat que “som republicans, i connectem amb uns valors i principis històrics que tenen a veure amb la igualtat, fraternitat i llibertat”. “Qualsevol cosa que fem ha de servir per millorar la vida dels ciutadans i apropar-nos a la República Catalana. No és una qüestió simbòlica, si no té a veure en millorar les condicions materials de vida dels nostres ciutadans com les escoles o els hospitals”, ha afegit Torrent.

El secretari de Política Internacional d’Esquerra Republicana, Jordi Solé, també ha volgut posar en relleu que “donar la veu al poble és una manera de millorar la democràcia. No es tracta només d’una identitat nacional, sinó d’una manera de posar en pràctica la democràcia”. Per altra banda, Solé ha deixat clar que “no volem ser independents només per canviar banderes, sinó com un mitjà per millorar la justícia social, el progrés i la democràcia”.

La presentació de la secció exterior també ha comptat amb una taula rodona sobre l’autodeterminació en una Europa post-Brexit amb intervencions de diferents diputats de partits amics com Joanna Cherry (Scottish National Party), Michell Gildernew (Sinn Féin), i Hywel Williams (Plaid Cymru).