La presidenta del Sinn Féin, Mary Lou McDonald / ACN

Mary Lou McDonald vol que el govern espanyol iniciï negociacions amb els líders polítics catalans i defensa una amnistia per posar fi a la repressió

La presidenta del partit irlandès Sinn Féin, Mary Lou McDonald, ha enviat una carta al primer ministre d’Irlanda, Micheál Martin, per demanar-li que intervingui a favor dels drets democràtics dels catalans, la llibertat dels presos polítics i el retorn dels exiliats, i la fi de la repressió a través d’una amnistia.

McDonald manifesta al primer ministre la seva preocupació per l’empresonament de líders i representants catalans i condemna que l’Estat espanyol hagi optat per “l’agressió i la intransigència” en lloc de la negociació. “La disputa sobre la independència de Catalunya no es resoldrà amb empresonaments i repressió, sinó només a través d’un diàleg inclusiu i significatiu”, afirma McDonald, i perquè es produeixi aquest diàleg, “la comunitat internacional hi ha de prendre part”.

Per tot això, la líder del Sinn Féin demana al primer ministre que “faci tot el que pugui per incentivar el govern espanyol a iniciar negociacions amb els líders polítics democràticament escollits a Catalunya per tractar els drets nacionals i democràtics del poble català”.

Alhora, urgeix a resoldre qüestions com l’alliberament immediat dels presos polítics, el retorn dels exiliats i la fi de les mesures repressives per part de l’Estat espanyol. “La introducció d’una amnistia representaria un primer pas important cap a una solució”, defensa.

Acaba la carta declarant que “és imperatiu que Irlanda mostri lideratge a l’hora de fer veure a l’Estat espanyol que el diàleg i la mediació són l’única manera de resoldre aquesta crisi”.