Esquerra Republicana porta al Parlament la lluita contra la pressió estètica

Els republicans proposen mesures per desenvolupar el pla d'acció del Govern i erradicar aquesta forma de violència

El grup parlamentari d'Esquerra Republicana presenta al proper ple una moció per tal que el Parlament es refermi amb la lluita per erradicar la pressió estètica, una forma més d'expressió de les violències masclistes en el sistema patriarcal.

Per fer-ho, Esquerra Republicana busca que el Parlament avali el pla d'acció que posa en marxa el Govern i proposa incorporar-hi algunes mesures. Per exemple, promocionar acords amb empreses de la indústria de la moda i la publicitat, per eliminar els cànons de bellesa imposats per acabar amb els estereotips i els rols de gènere, també amb empreses que proporcionen hostesses per esdeveniments i federacions esportives per erradicar la cosificació o sexualització de les dones a través del vestuari.

Per altra banda, els diputats i les diputades republicanes volen que el Parlament proposi mesures de prevenció i conscienciació en l'àmbit de salut mental, incloent-hi els trastorns de conducta alimentària. També, sobre la discriminació per raó d'aparença física i la pressió estètica, promovent referents diversos que incloguin totes les dones, i en especial, dones racialitzades i amb diversitat funcional.

"No importa si entres o no en el dibuix que el patriarcat ha fet del cos de la dona, sempre trobarem un cànon de bellesa més elevat que acabarà transformant la percepció del nostre cos. No volem que aquest dibuix es modifiqui, sinó que no hi hagi cap dibuix; tots els cossos són vàlids", afirma la diputada republicana Jenn Díaz en un debat que els republicans han fet aflorar coincidint amb el 8 de març.