El president del grup parlamentari d'Esquerra Republicana, Josep Maria Jové, al Parlament / Paula Roque

El president del grup parlamentari republicà ha fet una crida a la responsabilitat per “arribar a acords” i construir “majories àmplies”

El president del grup parlamentari d’Esquerra Republicana, Josep Maria Jové, ha constatat avui al Parlament la voluntat de tirar endavant uns pressupostos per a la Generalitat de Catalunya. “La iniciativa ha de ser del Govern”, ha apuntat Jové, “però la responsabilitat d’arribar a acords és compartida entre tots nosaltres. No podem posar excuses”.

En aquest sentit, el republicà ha valorat positivament “l’iniciativa” de l’executiu, contraposada amb les reticències fins ara de la majoria de forces polítiques: “Ja han dit per activa i per passiva que urgeixen uns pressupostos; costa d’entendre que a dia d’avui no estiguem a prop de tenir-los aprovats”.

A aquestes forces, el president del grup els ha recordat que la negociació dels pressupostos no va d'exigències a Esquerra Republicana”, sinó “d'incrementar o no els recursos per a la gent i de prioritzar les polítiques que poden ajudar a la ciutadania.

Els republicans i republicanes aspirem a un acord amb el màxim nombre de grups” ha clos Jové, “perquè ens mouen les majories àmplies”.

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, al Parlament / Paula Roque

Uns pressupostos socials i de país

Per la seva banda, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha compartit amb Jové la necessitat d’uns pressupostos “de país” per “donar resposta a una situació excepcional d’inflació, risc i incertesa econòmica i social”.

Així, el president ha exposat alguns dels acords que, després de més de 25 reunions de treball amb els grups parlamentaris, s’incorporaran als comptes. “Una de les mesures que recollim és l’actualització de l'indicador de renda de suficiència, congelat des de fa 12 anys”, ha explicat Aragonès. Es tracta d’un increment del 8% que també ha celebrat Jové: “És una iniciativa llargament reivindicada, i un acord històric en el marc del Consell de Diàleg Social”.

En la mateixa línia, Jové ha reivindicat “l’increment del pressupost de Cultura, 100 milions d’euros més en el camí cap al 2%, fruit de l’acord amb el sector cultural”.

És imprescindible que els pressupostos es puguin aprovar quan abans millor”, ha clos el president, “i els portarem a la cambra amb la màxima garantia d’aprovació”, ha afegit el president.

Acord de pressupostos

Un cop acabat el Ple, el Govern ha tancat un acord de pressupostos amb En Comú Podem. Un acord que la consellera de Presidència, Laura Vilagrà, ha qualificat d'un "bon acord de país".